|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg syns ikke det er vås å betale for kvalitet, og nei, Troll og Reima er ikke billigmerker. Jeg syns ikke Reima er slitesterkt nok til å forsvare fullpris heller.
![]() |
#62 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?
Jeg er tilbøyelig til å være enig altså, bortsett fra det med Canada Goose. Den er verdt hvert øre
![]() |
#63 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Det var ikke akkurat det jeg mente heller. Jeg mente at å si at de svindyre klærne er i så mye bedre kvalitet enn de "normale", er feil. Det er i hvert fall min erfaring og mening. Vi arver mye svindyrt tøy fra søstra mi, ofte lite brukt. Sm oftest har det holdt dårlig i stoff og sømmer, og ellers vært helt som sine billige alternativer i brukskvalitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ke? Vis meg et billigere merke som er like vanntett og pustende som Bergans Goretex, og jeg lover å ile til å kjøpe det. :ikkesnobb: |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Rine, da. Bergans ville vel aldri brukt Goretex i jakkene sine!
![]() |
![]() |
#67 |
Personlig pessimist
|
Nei, Bergans lager sin egen membran, Dermizax. Som selvsagt skal være bedre enn Goretex.
![]() |
![]() |
#68 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg har aldri hatt flere sett med uteklær til mine barn. Mange her hadde det da jeg hadde barnehagebarn. Og alle dressene var i type Reima.
![]() |
#69 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
OK, ja da blander jeg. Men jeg tror ikke jakker med goretex er særlig billigere enn Bergans med Dermizax, eller er de det? I så fall har jeg tullet bort mange penger unødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg har til dags dato aldri opplevd at Ungen har klart seg med 1 jakke/dress/vinterbukse gjennom en sesong. Han vokser som et uvær og jeg må gjerne ut i februar/mars å kjøpe større. Det til tross for at jeg kjøper stort. Og vokser han ikke ut av det, så sliter han det i stykker. Jeg har seriøst vurdert rustning.
![]() |
#71 |
Personlig pessimist
|
Nei, jeg tviler på det er noen prisforskjell. Arc'teryx bruker vel Goretex, og de er jo minst like dyre som Bergans.
![]() |
![]() |
#72 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg prøvde å ha kun vanntett og pustende jakke og overtrekksbukse nå i høst. Det skulle da være både regntøy og høstdress. Buksa i seg selv holder mål, den kan ikke klandres for daglige tisseuhell, men da trengs det likevel et skift.
![]() |
#73 |
awesom
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Tja jeg kunne sikkert gjort det dersom jeg ikke hadde funnet tilsvarende på salg. Heg har akkurat kjøpt meg en latterlig dye mellomlagsjakke fra Houdini og en latterlig dyr ulltrøye fra Moods. Er det snobberi, hmmm tja kanskje? Jeg velger å bruke mer penger på skikkelig friluftstøy til meg og guttene. Jeg ville derimot aldri brukt 1800 kroner på en kjole, veske eller lignende til meg selv. Guttas vanlige klær bruker jeg heller ikke noe særlig med penger på.
![]() |
#74 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Ja, det er kun "arbeidstøy" jeg legger penger i. Å kjøpe kjoler til Kosegrisen til noe særlig mer enn typ 349 kr sitter foreløpig langt inne. De skal da ikke måtte tåle noe større uansett.
![]() |
#75 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg synes det er forskjell på dresser og jakker. Vi bruker jakke lite, bare frem og tilbake til barnehagen og til butikken osv. Dressen brukes mange timer hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Vi er av dem som har brukt reima til barna. Dyre dresser ja, men etter mitt syn verdt pengene. Fin passform, passe tykk, enkel å bevege seg i og enkel å få på selv. Pluss vanntett. Alle kriterier jeg ser etter i en dress. Jeg har sett på mange andre merker, men enten har de kjelkete snøstoppere på bena( som er vonde for små å få over skoa) eller så er de tunge, er vanskelige å få på, eller for korte i ryggen. Så vi har betalt for en dyr dress de gangene vi ikke har funnet på salg. Og syns det er verdt det.
![]() |
#78 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg har heller aldri kjøpt en dress på fullpris, tror jeg. Og at isbjørn skal være så mye bedre at det forsvarer prisen har jeg null tro på. Særlig siden jeg ikke bor i Sibir eller på Svalbard.
![]() |
#79 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Det er i alle fall ikke meg. :vinker: |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Her jeg bor er det ofte slike dyre plagg. Mammaene trekker bare av felles oppussings konto eller annen beholdning, for det merkes ikke. Litt flåsete, og selvsagt ikke riktig for alle. For når alle voksne går i siste modell PJS og Pajar, hvorfor ikke kjøpe tilsvarende til barn liksom.
![]() |
|
|