Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-12, 23:08   #61
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?

Jeg syns ikke det er vås å betale for kvalitet, og nei, Troll og Reima er ikke billigmerker. Jeg syns ikke Reima er slitesterkt nok til å forsvare fullpris heller.
Tjorven: Min treåring er like lang, og har dress i str 116.. Vi får se hvordan det går, hun har ikke prøvd den enda, men jeg tror overtrekksbuksa er i samme størrelse.. Den passer fint.

Jakker har jeg ikke brukt så mye penger på, jeg tenker at det ikke slites på samme måte som overtrekksbukser og dresser. Hun har skalljakke fra KappAhl (Kaxs) og vinterjakke fra Helly Hansen. Førstnevnte har hun brukt som, ja, skalljakke, også i barnehagen, og den gjør det den skal. Vinterjakka er mer sånn parkas-aktig, og blir dermed ikke brukt i utelek, og da tenker jeg at den ikke trenger å tåle (og dermed koste) allverdens. Dressen må omtrent tåle en runde i kjøttkverna, det er aktiv lek og vi er ikke garantert en snørik vinter. Isbjörndressen fra i fjor ser fortsatt ubrukt ut, og det er den så absolutt ikke. Jeg slipper å kjøpe ny dress til nestemann, og da er det ikke dyrt i det hele tatt.

Gammel 14-10-12, 23:21   #62
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns ikke det er noe i veien med å kjøpe kvalitet. Forskjellen på å kjøpe en sofa til 70' og en barnejakke til 18' er at barnejakka byttes ut neste sesong. Sofaen er mest sannsynlig ment å vare livet ut. Jeg er ikke helt uenig i at pris følger kvalitet, men alt har et tak. Parajumpers, CG eller bergans er ikke proporsjonalt mye bedre enn mange billigere merker og man betaler da kun for merket. Og det syns jeg er snobberi.

Jeg er tilbøyelig til å være enig altså, bortsett fra det med Canada Goose. Den er verdt hvert øre
Og nei, jeg synes heller ikke kvalitet alltid står til prisen. Men jeg synes ofte at man får bedre om man betaler mer. Det blir som Katta sier. Jeg tror ikke kvaliteten vokser proposjonalt med prisen, det finnes et tak. Men jeg vet at det som koster mer enn det billigste gjerne er verdt det. Særlig på yttertøy og skotøy, men også på vanlige klær. Det er min erfaring.

Men det er klart det ligger noe snobberi bak ekstremt dyre klær, da er vi tilbake til det med veska, tenker jeg. Man betaler ekstra for merket eller et bestemt utseende.
Og bare for å ha sagt det så har ikke mitt barn jakke til hverken 1800 eller 4000 . Men jeg har vurdert det ja.

Gammel 14-10-12, 23:21   #63
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Å betale for kvalitet er ikke vås synes jeg.

Det var ikke akkurat det jeg mente heller. Jeg mente at å si at de svindyre klærne er i så mye bedre kvalitet enn de "normale", er feil. Det er i hvert fall min erfaring og mening. Vi arver mye svindyrt tøy fra søstra mi, ofte lite brukt. Sm oftest har det holdt dårlig i stoff og sømmer, og ellers vært helt som sine billige alternativer i brukskvalitet.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 23:24   #64
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er ikke helt uenig i at pris følger kvalitet, men alt har et tak. Parajumpers, CG eller bergans er ikke proporsjonalt mye bedre enn mange billigere merker og man betaler da kun for merket. Og det syns jeg er snobberi.

Ke? Vis meg et billigere merke som er like vanntett og pustende som Bergans Goretex, og jeg lover å ile til å kjøpe det. :ikkesnobb:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 23:26   #65
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rine, da. Bergans ville vel aldri brukt Goretex i jakkene sine!

Gammel 14-10-12, 23:30   #66
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Rine, da. Bergans ville vel aldri brukt Goretex i jakkene sine!

Er det ikke? :forvirret:

Gammel 14-10-12, 23:34   #67
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det ikke? :forvirret:

Nei, Bergans lager sin egen membran, Dermizax. Som selvsagt skal være bedre enn Goretex. Jeg vet ikke, jeg har ikke hatt Goretexjakke.

Gammel 14-10-12, 23:36   #68
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri hatt flere sett med uteklær til mine barn. Mange her hadde det da jeg hadde barnehagebarn. Og alle dressene var i type Reima.
Mine har hatt et sett med gummistøvler, ett sett med cherrox og en Reimadress i barnehagen, den har jeg tatt med hjem og vasket etter behov, og tatt med tilbake til barnehagen dagen etter.

De nekter å gå med dunjakker/boblejakker.. lillebror er litt lettere der, men eldstemann er en levende varmovn og har en vinterjakke - en skijakke/slalomjakke som han bruker gjennom hele vinteren.
De har de siste årene hatt slalomjakke og skibukse fra Phenix, de er i sånn voksetype med snor i ermer og i bena så de rekker i noen strørrelser. Minstemann har i str.4-8 år og den kan han jo fortsatt bruke i flere år. Han brukte den siste året i barnehagen, i fjor og den passer jo fint i år, og sikkert neste år. Imprignerer de innimellom, de er virkelig supre.
Eldstemann sin går til 12år så han må nok ha ny slalomdress nå. Foreløpig bruker han en litt foret type regnjakke/allversjakke fra idrettsklubben.

Gubben er oppvokst her og kjenner han som driver den lokale sportsbutikken så han får litt rabatt der. Ellers følger vi med og kjøper på salg. Tror vi kjøpte de dressene på salg på Intersport sist.

Gammel 14-10-12, 23:37   #69
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, Bergans lager sin egen membran, Dermizax. Som selvsagt skal være bedre enn Goretex. Jeg vet ikke, jeg har ikke hatt Goretexjakke.

OK, ja da blander jeg. Men jeg tror ikke jakker med goretex er særlig billigere enn Bergans med Dermizax, eller er de det? I så fall har jeg tullet bort mange penger unødvendig.

Gammel 14-10-12, 23:41   #70
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har til dags dato aldri opplevd at Ungen har klart seg med 1 jakke/dress/vinterbukse gjennom en sesong. Han vokser som et uvær og jeg må gjerne ut i februar/mars å kjøpe større. Det til tross for at jeg kjøper stort. Og vokser han ikke ut av det, så sliter han det i stykker. Jeg har seriøst vurdert rustning.

Så jakke til 1800,- hadde vært fullstendig uaktuelt.

Gammel 14-10-12, 23:43   #71
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

OK, ja da blander jeg. Men jeg tror ikke jakker med goretex er særlig billigere enn Bergans med Dermizax, eller er de det? I så fall har jeg tullet bort mange penger unødvendig.

Nei, jeg tviler på det er noen prisforskjell. Arc'teryx bruker vel Goretex, og de er jo minst like dyre som Bergans.

Gammel 15-10-12, 00:03   #72
isola
Kakemonster

isola sin avatar

isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg prøvde å ha kun vanntett og pustende jakke og overtrekksbukse nå i høst. Det skulle da være både regntøy og høstdress. Buksa i seg selv holder mål, den kan ikke klandres for daglige tisseuhell, men da trengs det likevel et skift.

Gammel 15-10-12, 00:11   #73
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Tja jeg kunne sikkert gjort det dersom jeg ikke hadde funnet tilsvarende på salg. Heg har akkurat kjøpt meg en latterlig dye mellomlagsjakke fra Houdini og en latterlig dyr ulltrøye fra Moods. Er det snobberi, hmmm tja kanskje? Jeg velger å bruke mer penger på skikkelig friluftstøy til meg og guttene. Jeg ville derimot aldri brukt 1800 kroner på en kjole, veske eller lignende til meg selv. Guttas vanlige klær bruker jeg heller ikke noe særlig med penger på.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 00:39   #74
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Standard

Ja, det er kun "arbeidstøy" jeg legger penger i. Å kjøpe kjoler til Kosegrisen til noe særlig mer enn typ 349 kr sitter foreløpig langt inne. De skal da ikke måtte tåle noe større uansett.

Gammel 15-10-12, 08:08   #75
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er forskjell på dresser og jakker. Vi bruker jakke lite, bare frem og tilbake til barnehagen og til butikken osv. Dressen brukes mange timer hver dag.

Jeg kan gi over 1000kr for en dress men ikke for en jakke. Men kan godt kjøpe en jakke til 5-700kr til 5åringen men ikke til babyen. Han fikk til 199 fra cubus i år.

Storebror har hatt et sett fra Isbjørn kjøpt på 50% salg (ble nesten 1600kr for setttet like vel) som han har brukt i 2år. Det er 110/116. Nå er buksen ødelagt og jakken begynner å bli for liten. Men det settet har vert godt brukt og aldri vert alt for stort selv om han akkurat hadde vokst ut av 104 når han fikk det. Men hadde ikke kjøpt bukse til 1400kr og jakke til nesten 2000kr til han.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 08:22   #76
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi er av dem som har brukt reima til barna. Dyre dresser ja, men etter mitt syn verdt pengene. Fin passform, passe tykk, enkel å bevege seg i og enkel å få på selv. Pluss vanntett. Alle kriterier jeg ser etter i en dress. Jeg har sett på mange andre merker, men enten har de kjelkete snøstoppere på bena( som er vonde for små å få over skoa) eller så er de tunge, er vanskelige å få på, eller for korte i ryggen. Så vi har betalt for en dyr dress de gangene vi ikke har funnet på salg. Og syns det er verdt det.

Jeg er også veldig fornøyd med bergans. Det er knallgode klær, og jeg syns det er verdt litt penger. Det er et norsk merke, som for meg teller litt også. Hadde jeg hadde doblet inntekt av nå hadde jeg nok kjøpt jakke til 1800. Har man nok penger ser jeg ikke hva som er galt i det, mange kjøper jo samme jakkene på salg, det er vel ikke moralsk noe bedre det?

Gammel 15-10-12, 08:29   #77
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer mer på hvem det er enn hvor galt det er. Jeg er gniten selv om vi har penger.

Gammel 15-10-12, 08:45   #78
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller aldri kjøpt en dress på fullpris, tror jeg. Og at isbjørn skal være så mye bedre at det forsvarer prisen har jeg null tro på. Særlig siden jeg ikke bor i Sibir eller på Svalbard.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 08:58   #79
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er i alle fall ikke meg. :vinker:

Jeg har nok kjøpt dresser til rundt tusenlappen til jentene da de var aktive barnehagebarn, men boblejakkene deres har kostet rundt 500 kroner og holder plenty. Storesøster har Bergansjakke, som jeg kjøpte her inne for 500 kroner. Jeg aner ikke hva den har kostet ny, men den holder henne tørr og varm så da er jeg fornøyd.

Jeg er enig med Katta i at jeg kjøper ikke det billigste, men heller ikke det dyreste. Og selv om jeg altså tydeligvis forsømmer mine barn på det groveste (vi har vel hatt en Reimadress i hele min småbarnsperiode) har jeg aldri opplevd dem hverken spesielt våte eller kalde.

Men jeg har stor tro på ull innerst for å holde en komfortabel vintertemperatur. Der er jeg også så slem at det er billig ull fra OBS. Så vidt jeg kan se holder den helt utmerket.

Mitt eget dyreste plagg er en slalåmjakke, som hadde kostet 2000 kroner og som jeg kjøpte på salg til 1400. Jeg bruker den på tredje året og elsker den dypt og inderlig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 09:31   #80
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Her jeg bor er det ofte slike dyre plagg. Mammaene trekker bare av felles oppussings konto eller annen beholdning, for det merkes ikke. Litt flåsete, og selvsagt ikke riktig for alle. For når alle voksne går i siste modell PJS og Pajar, hvorfor ikke kjøpe tilsvarende til barn liksom.

Mine barn klarer seg i Danske merkeklær som jeg kjøper på salg eller brukt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.