|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1061 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Det samme mener jeg. |
|
|
|
|
#1062 |
|
Bedreviter
|
Når man innkalles som vitne i en rettssak, er man faktisk forpliktet til å si det som det er eller som man tror det er. Man er også forpliktet til å si det man syns, hvis man blir bedt om det. Hvis aktoratet eller forsvaret innkaller en som vitne og spør om hvordan man oppfatter tiltalte eller fornærmede, og man mener at vedkommende er manipulerende, så er man faktisk lovpålagt å si akkurat det – selv om det er ubehagelig å si slikt om folk, og særlig i en rettsak. |
|
|
|
|
#1063 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg er klar over det, og kritikken min er dermed ikke rettet mot nabokjerringa, men mot de som formulerer spørsmål til henne og/eller styrer saken. |
|
|
|
|
#1064 |
|
Bedreviter
|
Da misforsto jeg deg. Det argumentet har jeg langt større forståelse for. |
|
|
|
|
#1065 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMan er ikke forpliktet å synse i en rettssal. Man er forpliktet til å si det man vet og ikke holde noe tilbake. |
|
|
#1066 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Nemlig. Takk, Smilefjes.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#1067 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er jo spesielt at de bruker vitner som sier at jenta er promiskiøs og utfordrene da det er et av de vanligste tegnene på seksuelt misbruk av barn. Det styrker jo faktisk bare saken hennes, ikke hans.
En del av disse punktene er jo nettopp det forsvaret hans bruker mot henne. Jeg forstår det ikke. Sist redigert av Einhyrningur : 18-10-12 kl 10:34. Årsak: manglet en p |
|
|
|
|
#1069 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg synes det er så kult! at også de som støtter han også blir dratt frem nå. Jeg synes ikke synd på dem i det heeeele tatt. |
|
|
|
|
#1070 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg reagerte den gangen og har lurt på når dette kom. |
|
|
|
|
#1071 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg syns Krogvold sutrer. Han sier at han har opplevd ubehag fordi han er stevnet som vitne. Det er jo ikke derfor. Det er fordi han har gått ut med høy kølle og garantert for andre - som så ikke holdt mål. Da slår det tilbake på ham selv som garantist. Det er faktisk helt naturlig. Og noe man skal tenke over før man virkelig garanterer på andres vegne. |
|
|
#1072 |
|
X First Lady
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeEt vitne beskriver nå hvordan det har vært det siste året på skolen. |
|
|
|
|
#1073 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa, Morten Krogvold kommer ikke heldig ut her. Å gå så høyt når det gjelder noe han åpenbart ikke har peiling på er bare tegn på sviktende intelligens. Det er i hvert fall IKKE synd på ham. Det var da svært så stakkarslige alle disse middelaldrende mennene i denne saken ønsker å fremstå?
|
|
#1074 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg skjønner faktisk at han syns det er innmari ubehagelig jeg altså. Hvem her har ikke garantert på andres vegne om ting de faktisk ikke kan vite noen gang? Det er sånt mange gjør. MK betaler for det nå, men alle bør vel tenke litt over akkurat det der. |
|
|
#1075 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg syns også Krogvold sutrer, og i et nytt intervju er han bare "en god bekjent" av Øygard, som han har vært i to middager med. Ganske ekstremt å gå god for at han ikke kan være en overgriper på den måten han faktisk gjorde, når han til og med ikke kjenner mannen noe mer enn det. Personer i atskillig tettere relasjoner har blitt overrasket over at folk har flere sider. |
|
|
|
|
#1076 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg sa i går at jeg muligvis leste med vrangbriller når skolelederen gikk ut i media, men det er tydligvis flere som tenker litt i denne retningen: |
|
|
|
|
#1077 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg reagerer på det spillet som Dagbladet og VG spiller om dagen, og sikkert nrk og tv2 også, men der har jeg ikke fulgt med. Splitt og hersk av verste sort. Det virker som om det hele er en lek for journalistene. En konkurranse rett og slett. Fy! |
|
|
|
|
#1078 |
|
|
Jeg vil anbefale å la være å lese db.no og vg.no. Jeg sluttet med det for en god stund siden, og har blitt et bedre og mer harmonisk menneske. |
|
|
|
|
#1079 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Hvis man i tillegg ser på hvordan de avgå bøtter og spann med spalteplass til ordføreren hvor han fikk boltre seg i "hjemmehos" og "på hytta hos"-reportasjer iblandet et par "jeg er så ulykkelig for dette, men klar til å bevise min uskyld"-resportasjer i tiden etter han ble anmeldt og etter at han ble siktet, blir det jo enda mer tvilsomt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|