Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-12, 08:45   #1061
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg synes ikke det har vært så mye forhåndsdømmng ifht samleiene i denne tråden. Jeg synes folk har fokusert på det han har innrømmet (etter at det er bevist), og at han fordeler skylden til henne.

Det samme mener jeg.
Og det han har innrømmet og utskriftene av div samtaler er ille nok. Det hjelper ikke om denne jenta er manipulerende som et vitne påstår. Hun er et barn. Han som voksen burde ikke innlatt seg på dette. At han tillegger henne skyld sier igjen mye om han.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 09:31   #1062
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det å eventuelt karakterisere _barn_ som manipulerende, og det til og med i en rettssak, synes jeg bør overlates til sakkyndige og ikke til synsende nabokjerringer. I hvert fall om jeg skal ta utsagnet alvorlig og til etteretning.

Når man innkalles som vitne i en rettssak, er man faktisk forpliktet til å si det som det er eller som man tror det er. Man er også forpliktet til å si det man syns, hvis man blir bedt om det. Hvis aktoratet eller forsvaret innkaller en som vitne og spør om hvordan man oppfatter tiltalte eller fornærmede, og man mener at vedkommende er manipulerende, så er man faktisk lovpålagt å si akkurat det – selv om det er ubehagelig å si slikt om folk, og særlig i en rettsak.

Jeg synes det er veldig mye smålig og ubehagelig synsing om enkeltpersoner her nå, og ikke minst enkeltpersoner som ikke er en del i saken. Jeg synes godt man kan holde seg for god til å sette karakteristikker på gjenkjennbare personer, når de ikke har gjort noe annet galt enn å gjøre det loven krever av dem.

(Jeg sier ikke at ikke nabodamen godt kan være en ubehagelig sladrekjerring. Jeg kjenner henne ikke. Men hun blir ikke en ubehagelig sladrekjerring bare fordi hun gjør sin vitneplikt altså, for det er hun lovpålagt å gjøre, enten hun vil eller ikke.)

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 09:35   #1063
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Man er også forpliktet til å si det man syns, hvis man blir bedt om det.

Jeg er klar over det, og kritikken min er dermed ikke rettet mot nabokjerringa, men mot de som formulerer spørsmål til henne og/eller styrer saken.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 09:37   #1064
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg er klar over det, og kritikken min er dermed ikke rettet mot nabokjerringa, men mot de som formulerer spørsmål til henne og/eller styrer saken.

Da misforsto jeg deg. Det argumentet har jeg langt større forståelse for.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 10:17   #1065
Slettet bruker
Passiv

Standard

Man er ikke forpliktet å synse i en rettssal. Man er forpliktet til å si det man vet og ikke holde noe tilbake.

Man kan si at man ikke ønsker å spekulere og ønsker å holde seg til å si det man har sett og hørt og faktisk opplevd - man er ikke pliktig å gi vurderinger. Slikt er det profesjonelle som skal ta seg av. I dette tilfellet dommeren.

Gammel 18-10-12, 10:18   #1066
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Man er ikke forpliktet å synse i en rettssal. Man er forpliktet til å si det man vet og ikke holde noe tilbake.

Man kan si at man ikke ønsker å spekulere og ønsker å holde seg til å si det man har sett og hørt og faktisk opplevd - man er ikke pliktig å gi vurderinger. Slikt er det profesjonelle som skal ta seg av. I dette tilfellet dommeren.

Nemlig. Takk, Smilefjes.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 10:26   #1067
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Det er jo spesielt at de bruker vitner som sier at jenta er promiskiøs og utfordrene da det er et av de vanligste tegnene på seksuelt misbruk av barn. Det styrker jo faktisk bare saken hennes, ikke hans.

Sitat:

Barn som har blitt seksuelt misbrukt i pubertet og ungdomsalder kan utvikle visse utfordringer og tegn en bør være oppmerksom på;
- Kan ha en tidligere debut seksuelt, som prostitusjon og promiskuøs atferd
- Rusmisbruk
- Synkende skoleprestasjoner
- Kan være utfordrende i klesveien, gjelder spesielt jenter
- Kan innblandes i kriminelle handlinger
- Økt selvmordsfare
- Økt fare for å utføre suicidale handlinger
- Rømme hjemmefra, spesielt om mishandleren er fra familien
- Utøver seksuelle handlinger selv, spesielt mot yngre
- Kan ha fare for å utvikle bulimi
- Dissosiasjonssymptomer(sløve sanseinntrykk, ufølsomme)
- Angst og tvangslidelser, depresjon og psykoser
(www.helsedirektoratet.no).

En del av disse punktene er jo nettopp det forsvaret hans bruker mot henne. Jeg forstår det ikke.

Sist redigert av Einhyrningur : 18-10-12 kl 10:34. Årsak: manglet en p
Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 10:31   #1068
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg regner med de skal ha sakkyndige inn, eller jeg håper det, som viser at det er typisk oppførsel for en person som har blitt utsatt for overgrep.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 11:32   #1069
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg synes det er så kult! at også de som støtter han også blir dratt frem nå. Jeg synes ikke synd på dem i det heeeele tatt.
Har dem forhåndsdømt; så er det flott at de får passet påskrevet.
Dette er viktig å ta lærdom av for noen, altså.

http://www.dagbladet.no/2012/10/17/n...ioen/23915664/

bønna er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 11:45   #1070
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg synes det er så kult! at også de som støtter han også blir dratt frem nå. Jeg synes ikke synd på dem i det heeeele tatt.
Har dem forhåndsdømt; så er det flott at de får passet påskrevet.
Dette er viktig å ta lærdom av for noen, altså.

http://www.dagbladet.no/2012/10/17/n...ioen/23915664/

Jeg reagerte den gangen og har lurt på når dette kom.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 11:56   #1071
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg syns Krogvold sutrer. Han sier at han har opplevd ubehag fordi han er stevnet som vitne. Det er jo ikke derfor. Det er fordi han har gått ut med høy kølle og garantert for andre - som så ikke holdt mål. Da slår det tilbake på ham selv som garantist. Det er faktisk helt naturlig. Og noe man skal tenke over før man virkelig garanterer på andres vegne.

Gammel 18-10-12, 11:57   #1072
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Et vitne beskriver nå hvordan det har vært det siste året på skolen.
Hjerteskjærende å lese at ingen tiltak har vært iverksatt mot b.la utfrysningen.

"Vitnet og den fornærmede jenta har ønsket at politiet skulle snakke med klassen, men dette har ikke latt seg ordne"

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 12:00   #1073
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Ja, Morten Krogvold kommer ikke heldig ut her. Å gå så høyt når det gjelder noe han åpenbart ikke har peiling på er bare tegn på sviktende intelligens. Det er i hvert fall IKKE synd på ham. Det var da svært så stakkarslige alle disse middelaldrende mennene i denne saken ønsker å fremstå?

Gammel 18-10-12, 12:05   #1074
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg skjønner faktisk at han syns det er innmari ubehagelig jeg altså. Hvem her har ikke garantert på andres vegne om ting de faktisk ikke kan vite noen gang? Det er sånt mange gjør. MK betaler for det nå, men alle bør vel tenke litt over akkurat det der.

Gammel 18-10-12, 12:14   #1075
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også Krogvold sutrer, og i et nytt intervju er han bare "en god bekjent" av Øygard, som han har vært i to middager med. Ganske ekstremt å gå god for at han ikke kan være en overgriper på den måten han faktisk gjorde, når han til og med ikke kjenner mannen noe mer enn det. Personer i atskillig tettere relasjoner har blitt overrasket over at folk har flere sider.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 12:45   #1076
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sa i går at jeg muligvis leste med vrangbriller når skolelederen gikk ut i media, men det er tydligvis flere som tenker litt i denne retningen:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10047099

emm er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 13:16   #1077
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg reagerer på det spillet som Dagbladet og VG spiller om dagen, og sikkert nrk og tv2 også, men der har jeg ikke fulgt med. Splitt og hersk av verste sort. Det virker som om det hele er en lek for journalistene. En konkurranse rett og slett. Fy!

Darth er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 13:19   #1078
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg reagerer på det spillet som Dagbladet og VG spiller om dagen, og sikkert nrk og tv2 også, men der har jeg ikke fulgt med. Splitt og hersk av verste sort. Det virker som om det hele er en lek for journalistene. En konkurranse rett og slett. Fy!

Jeg vil anbefale å la være å lese db.no og vg.no. Jeg sluttet med det for en god stund siden, og har blitt et bedre og mer harmonisk menneske.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 13:40   #1079
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Hvis man i tillegg ser på hvordan de avgå bøtter og spann med spalteplass til ordføreren hvor han fikk boltre seg i "hjemmehos" og "på hytta hos"-reportasjer iblandet et par "jeg er så ulykkelig for dette, men klar til å bevise min uskyld"-resportasjer i tiden etter han ble anmeldt og etter at han ble siktet, blir det jo enda mer tvilsomt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 18-10-12, 13:46   #1080
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Egentlig burde journalistene i VG, DB og andre tabloide media sette kritisk søkelys på seg selv.

Men så var det dette med griser og vinger da.

Éowyn er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.