Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-12, 09:31   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det å eventuelt karakterisere _barn_ som manipulerende, og det til og med i en rettssak, synes jeg bør overlates til sakkyndige og ikke til synsende nabokjerringer. I hvert fall om jeg skal ta utsagnet alvorlig og til etteretning.

Når man innkalles som vitne i en rettssak, er man faktisk forpliktet til å si det som det er eller som man tror det er. Man er også forpliktet til å si det man syns, hvis man blir bedt om det. Hvis aktoratet eller forsvaret innkaller en som vitne og spør om hvordan man oppfatter tiltalte eller fornærmede, og man mener at vedkommende er manipulerende, så er man faktisk lovpålagt å si akkurat det – selv om det er ubehagelig å si slikt om folk, og særlig i en rettsak.

Jeg synes det er veldig mye smålig og ubehagelig synsing om enkeltpersoner her nå, og ikke minst enkeltpersoner som ikke er en del i saken. Jeg synes godt man kan holde seg for god til å sette karakteristikker på gjenkjennbare personer, når de ikke har gjort noe annet galt enn å gjøre det loven krever av dem.

(Jeg sier ikke at ikke nabodamen godt kan være en ubehagelig sladrekjerring. Jeg kjenner henne ikke. Men hun blir ikke en ubehagelig sladrekjerring bare fordi hun gjør sin vitneplikt altså, for det er hun lovpålagt å gjøre, enten hun vil eller ikke.)

Teofelia er ikke aktiv  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.