Sv: Bæredings til stort barn
Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.
Bærer dere mye på barna som er over 2 år? Er det fordi barna gjerne vil bæres, eller ligger det noe mer bak?
Dette er ikke ment som kritikk eller noe i den duren. Jeg bare lurer.
Jeg tror aldri jeg har følt behov for slike bæredingser.
Jeg bruker det når det er for langt å gå for henne, i stedet for vogn/trille. Særlig hvis vi er på butikken. Da slipper jeg at hun løper rundt og river ned ting (så ikke bare når hun vil bæres, for der ville hun jo selvfølgelig mye heller løpt rundt og revet ned ting hvis hun fikk velge ), og sitter hun i handlevogna blir det stort sett bare grining og surhet. Og selvfølgelig der hvor det er uframkommelig med vogn, som på fjelltur og i skogen. Jeg synes også det er praktisk i byen, for i mange butikker er det vanskelig å komme inn med vogn. Veldig greit til og fra barnehagen, det går fortere å komme seg dit enn om hun skulle gått selv (noe som tar en evighet). Samboeren min, som er den som stor sett leverer, har i tillegg med seg sykkel, det er vanskelig å trille en sykkel og ei barnevogn på en gang. Også er det nesten nødvendig siden vi bor i femte etasje og ikke har heis. Det tar en evighet for de små bena å gå opp alle trappene, og når hun kommer hjem fra barnehagen er hun for sliten, og hvis jeg da har for eksempel handleposer å bære på i tillegg så vet jeg ikke hvordan jeg skulle fått med meg alt hvis jeg ikke kunne hatt henne på ryggen. Når vi reiser og for eksempel er på flyplass hvor det blir en del gåing skjønner jeg rett og slett ikke hvordan folk gjør det når de ikke har noe å bære ungen i.
Nå bærer jeg også inne når hun vil "opp! opp! opp!" og jeg skulle hatt to hender, men det gir seg vel med alderen håper jeg ...
Hun er ikke riktig to år enda da, men jeg regner med det vil ta lang tid enda før hun greier å gå så veldig mange kilometer. Jeg bruker den med andre ord som en erstatning for vogn/trille i veldig mange tilfeller. Nå som jeg har vent meg til å gå rundt uten vogn synes jeg fort at det blir veldig tungvint å dra på den.
Regner med jeg blir enda mer avhengig av noe å bære henne i når den nye babyen kommer, for jeg gidder ikke kjøpe søskenvogn. Jeg tenker å ha et sånt brett, og la henne gå selv, eller stå der så lenge hun vil, og bære henne på ryggen når hun ikke orker. Forhåpentlig vis kan jeg også bytte på, og av og til bære babyen og la storesøster sitte i vogna.
Sist redigert av My : 14-04-07 kl 23:19.
|