Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæredings til stort barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-07, 23:14   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæredings til stort barn

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Samboeren min som er den som stor sett leverer har i tillegg med seg sykkel, det er vanskelig å trille en sykkel og ei barnevogn på en gang.

Hæ!? Hvordan mann er det du har funnet deg da? :tsk:

Sitat:

Nå bærer jeg også inne når hun vil "opp! opp! opp!" og jeg skulle hatt to hender, men det gir seg vel med alderen håper jeg ...

La oss håpe på det. Det er ikke like sjarmerende om Poden som 12 åring sutrer "opp, opp, opp!"

Sitat:

Hun er ikke riktig to år enda da, men jeg regner med det vil ta lang tid enda før hun greier å gå så veldig mange kilometer.

Nå kan det være at en del av grunnen til at jeg ikke har savnet en bæredings ligger i nettopp dette; vi går sjeldent mange kilometer vi voksne i heimen også...

Gammel 14-04-07, 23:16   #22
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Junior har nettopp fylt 2 og bæres ganske mye. I det siste har han nektet å bli bært i slyngen og jeg har ikke armer til å bære han uten noe støtte.

Mannen bærer han i meis, men den syns jeg er så knotete, så jeg må finne på noe lurt. F.eks en lekker mei tai eller en enkel og grei patapum. Men greier ikke å bestemme meg for hva som passer best til mine behov

Gammel 15-04-07, 00:36   #23
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prinsen ber rett som det er om å få "itte yggen" - og i Patapum'en sitter han fint! - Brukte den i byen idag f.eks - Han satt på ryggen min da vi var ute og gikk i nærheten av biler, fikk gå litt alene i gågatene og inne på butikkene - og til slutt tok han seg en liten dupp på ryggen til mor...Kjempemessig...Mye bedre enn vogn på en lørdag iallefall..

Vi har en toåring som ganske konsekvent går i motsatt retning av det vi ønsker, så å la han gå uten å ha med noe, blir temmelig masete synes jeg...

Argumentet FOR patapum er iallefall pris - og en smule mer pappa-vennlig.

Gammel 15-04-07, 00:45   #24
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Bauche: Har du den største patapumen da? Jeg ser helt klart at den er mer pappavennlig, mannen ble aldri komfortabel med å bruke slyngen iallefall, så Mei tai er nok ikke det han ville ha brukt mest.

Gammel 15-04-07, 00:48   #25
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Bauche: Har du den største patapumen da? Jeg ser helt klart at den er mer pappavennlig, mannen ble aldri komfortabel med å bruke slyngen iallefall, så Mei tai er nok ikke det han ville ha brukt mest.

Nei, vi har faktisk babyversjonen. (Kjøpte den da prinsen var 9 mnd eller no') - Den kan brukes opp til 20 kg. Prinsen er liten av vekst da. Blir 2 år i mai, 84 cm og 11 kg...Hadde jeg kjøpt nå har jeg jo kjøpt todler-versjonene ja.

Jeg har meitai også, men pappa'n var ikke åpen for å bære mønstrete tøystykker altså. "sosionom-aktig" som han sa...

Gammel 15-04-07, 00:51   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg blir helt ødelagt i kroppen om jeg skal bære Poden over en lengere strekning, så jeg har alltid med vogna når vi skal noe.

Jeg kunne ikke heller bære så mye på litt større barn (prolaps i ryggen), så enten brukte vi vogn, eller så måtte vi rett og slett bare stå og vente til han ville gå selv igjen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 02:25   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bærer dere mye på barna som er over 2 år? Er det fordi barna gjerne vil bæres, eller ligger det noe mer bak?

Dette er ikke ment som kritikk eller noe i den duren. Jeg bare lurer.

Jeg tror aldri jeg har følt behov for slike bæredingser.

Vi bærer sjeldent minstemann nå. Han er passert to år.
Vi bærer de gangene det er behov for det, ellers ikke.
Jeg synes bæring gir en helt annen frihet enn det å dra rundt på en stor vogn.
Bæretøy kan legges i en liten veske og når vi går på tur lar vi ham gå så mye han orker og så setter vi ham på ryggen i ergoselen eller mei tai når han er sliten. Når han igjen vil gå setter vi ham ned igjen. Dette gir oss frihet til å gå på steder hvor vi ellers ikke ville gått, ut i marka, over myr og mellom busker. Jeg synes også bæredingser har vært ålreit på byturer særlig i små sentrumsbutikker. Det er gjerne trapp opp og smalt mellom hyllene og vanskelig framkommelig med vogn.

Jeg brukte en gammel babybjørn til storebror da han var liten. Etter det marerittet og ryggsmertene den gav trodde jeg ikke jeg hadde behov for bæredingser. Jeg dro med meg vogna over alt.
Jeg var glad jeg oppdaget annet bæretøy da minstemann ble født. Det reddet oss i tiden han hadde kolikk. Det har vært genialt på ferieturer og turer i skog og mark. Det har også vært genialt på arrangementer hvor det er mye folk tilstede og hvor det er vanskelig å komme fram med vogn.
Da vi var på et vintersportsarrangement for noen uker siden hadde det vært håpløst å ha med seg lillebror uten bæredings.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 02:47   #28
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Bærer dere mye på barna som er over 2 år? Er det fordi barna gjerne vil bæres, eller ligger det noe mer bak?

Bæreglede er det noe som heter. Det føles fantastisk å bære en liten baby tett inntil seg over lengre tid. Det gjør noe med en. Og det er godt for babyen også, på veldig mange måter. Jeg tror at det er meningen fra naturens side at små babyer skal ha tilnærmet kontinuerlig kroppskontakt med en omsorgsperson de første månedene. Det var derfor jeg bar mye da Lillesøster var lita. En annen grunn var at hun hylte med en gang hun ble lagt ned, så jeg hadde i grunnen ikke noe valg.

Nå er hun to år, og bæres lite. Det er flere måneder siden jeg bar henne innendørs. Hun signaliserer ikke noe stort ønske om å bli båret lengre. Jeg bruker fortsatt å bære henne ute. Det er til transport. Jeg har ikke brukt vogn til henne siden hun var 3 måneder gammel. Jeg bærer henne til og fra barnehagen, men nå i det siste vil hun gjerne gå litt selv også. Jeg bærer henne også alltid når vi er på bytur. Og på andre turer. Det er deilig å slippe vogn.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 11:05   #29
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Bæredings til stort barn

Hovedspørsmålet først, mei tai, babyhawk, bruker jeg til snuppa på straks 3,5 år. Elsker mei tai'n min! Det er som å bære luft, og jeg bærer henne alltid på hofta.

Jeg bærer snuppa fordi vi begge synes det er koselig, når hun var liten "bodde" hun på meg, og jeg har alltid bært henne mye.
Jeg tror også det har hatt noe å si for en tidlig trygg og tillitsfull unge.
Men i tillegg har hun spesielle behov, som bla. går i mye lungeproblematikk, så hun tåler ikke å gå så mye, blir fort sliten, og må bruke masse krefter bare på å puste, så hun trenger det.
Også er det greit å slippe å ha med vogna hele tiden, mye enklere å ha med mei tai'n som tar liten plass i stelleveska når den ikke er i bruk.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 23:34   #30
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Bæredings til stort barn

lil'c: Vet du om det finnes noen instruksjonsbilder noe sted som illustrerer hoftebæring med MT? Fikk nemlig Toddlerhawken min i dag, og testet den med 3-åringen som veier 17,5 kg og er 101 cm lang. Jeg klarte faktisk fint å bære henne på ryggen, og skal jeg løfte henne ellers så er det ikke lenge jeg klarer det. Jeg er imponert over MeiTai. Nå er den ikke kjøpt til henne, men til lillebror. Måtte bare teste at det faktisk gikk, så da er muligheten der ved behov. Har ikke prøvd å ha henne i Ergo'en ennå, men skal få testet det også etterhvert.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 00:23   #31
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Daniel bæres i Patapum Småtass!

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 00:35   #32
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del er det to ting som gjør at jeg bærer vesla (2,5 år)
1) Sikkerhet i forhold til biler på parkeringsplasser ol
2) Tempo, tempo, tempo! Hun er flink til mye, men ikke til å skynde seg.

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Bæreglede er det noe som heter. Det føles fantastisk å bære en liten baby tett inntil seg over lengre tid.

Jeg også er veldig glad i bære barna mine. Jeg liker å være fysisk med dem - synd de ikke synes det er like gøy, da. Jeg tror de synes jeg er litt klissete.

Gammel 21-04-07, 23:18   #33
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Bæredings til stort barn

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

lil'c: Vet du om det finnes noen instruksjonsbilder noe sted som illustrerer hoftebæring med MT?

Jepp, jeg kan forklare deg jeg, tror jeg.
Skal se om jeg klarer å skrive en pm samt legge ved en side med bilder.

Gammel 21-04-07, 23:20   #34
lil'c
Passiv

Standard

Fikk nemlig Toddlerhawken min i dag, og testet den med 3-åringen som veier 17,5 kg og er 101 cm lang. Jeg klarte faktisk fint å bære henne på ryggen, og skal jeg løfte henne ellers så er det ikke lenge jeg klarer det. Jeg er imponert over MeiTai. Nå er den ikke kjøpt til henne, men til lillebror. Måtte bare teste at det faktisk gikk, så da er muligheten der ved behov.

Forøvrig helt enig, Mei Tai'n er imponerende! Snuppa sitter i den nesten daglig, hun er meter'n hun og, men "litt" lettere
Det er veldig god!
I dag prøvde jeg en liten tass på 15 mnd. i den, og han veier 12 kg. omtrent, mer enn min snuppe, og det var behagelig å bære han i den og!

Gammel 22-04-07, 00:15   #35
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte en Patapum for større barn nå rett før påske og er kjempefornøyd, både å bære foran og bak. Tror lillebror likte best å bli båret foran.
Skulle gjerne visst om denne da storebror var mindre for han har alltid vært litt lat mht. å gå. Lillebror vil helst bare gå selv og helst være ute hele tiden men han likte seg i selen da vi prøvde i påsken.
Kommer til å bruke den når vi skal til syden. Og i værste fall kan storebror bli båret i den siden den visstnok skal tåle hele 28 kg!!! han veier 23.

Gammel 22-04-07, 01:04   #36
lil'c
Passiv

Standard

lil'c: Vet du om det finnes noen instruksjonsbilder noe sted som illustrerer hoftebæring med MT?

http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=512840

Sett denne nå?

Gammel 22-04-07, 01:08   #37
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Bæredings til stort barn

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=512840

Sett denne nå?

Fått det med meg. Takk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 01:11   #38
lil'c
Passiv

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Bæredings til stort barn

Ja, bare for å være sikker lissom..

Gammel 22-04-07, 09:40   #39
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte Ergo til poden da han var 3 år. Dette var for å kunne forlenge f.eks. fjellturer noe utover det han klarte / ville gå. Når han ble trøtt kom Ergoen fram fra ryggsekken, han sovnet på min eller pappaens rygg og vi gikk noen kilometer til. Når vi kom fram våknet poden uthvilt. Bar han også av og til hjem fra barnehagen, som var en 2 km lang oppoverbakke på den tida. Han sovnet omtrent før han satt i selen.

Synes Ergo fungerte utmerket for 3-åringen. Og den fungerer utmerket for vesla nå, hun er 8 mnd.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 16:08   #40
Left
Passiv

Standard

Har riktignok ikke båret storebror noe videre, men har forsøkt med hjemmesydd MeiTai, og det var ikke tungt den lille stunden han satt på ryggen. Lillebror har jeg båret i MeiTai - han er 1,5 straks, og ca 11 kg tipper jeg, så anbefaler det

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.