|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Bæredings til stort barn
La oss håpe på det. Det er ikke like sjarmerende om Poden som 12 åring sutrer "opp, opp, opp!"
Nå kan det være at en del av grunnen til at jeg ikke har savnet en bæredings ligger i nettopp dette; vi går sjeldent mange kilometer vi voksne i heimen også...
|
|
|
#22 |
|
Ute på tur
|
Sv: Bæredings til stort barnJunior har nettopp fylt 2 og bæres ganske mye. I det siste har han nektet å bli bært i slyngen og jeg har ikke armer til å bære han uten noe støtte.
|
|
|
#23 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bæredings til stort barnPrinsen ber rett som det er om å få "itte yggen" - og i Patapum'en sitter han fint! - Brukte den i byen idag f.eks - Han satt på ryggen min da vi var ute og gikk i nærheten av biler, fikk gå litt alene i gågatene og inne på butikkene - og til slutt tok han seg en liten dupp på ryggen til mor...Kjempemessig...Mye bedre enn vogn på en lørdag iallefall..
|
|
|
#24 |
|
Ute på tur
|
Sv: Bæredings til stort barnBauche: Har du den største patapumen da? Jeg ser helt klart at den er mer pappavennlig, mannen ble aldri komfortabel med å bruke slyngen iallefall, så Mei tai er nok ikke det han ville ha brukt mest.
|
|
|
#25 |
|
Har tro på forbedring
|
Nei, vi har faktisk babyversjonen. (Kjøpte den da prinsen var 9 mnd eller no') - Den kan brukes opp til 20 kg. Prinsen er liten av vekst da. Blir 2 år i mai, 84 cm og 11 kg...Hadde jeg kjøpt nå har jeg jo kjøpt todler-versjonene ja.
|
|
|
#26 |
|
Fortynnet
|
Jeg kunne ikke heller bære så mye på litt større barn (prolaps i ryggen), så enten brukte vi vogn, eller så måtte vi rett og slett bare stå og vente til han ville gå selv igjen. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Vi bærer sjeldent minstemann nå. Han er passert to år. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bæreglede er det noe som heter. Det føles fantastisk å bære en liten baby tett inntil seg over lengre tid. Det gjør noe med en. Og det er godt for babyen også, på veldig mange måter. Jeg tror at det er meningen fra naturens side at små babyer skal ha tilnærmet kontinuerlig kroppskontakt med en omsorgsperson de første månedene. Det var derfor jeg bar mye da Lillesøster var lita. En annen grunn var at hun hylte med en gang hun ble lagt ned, så jeg hadde i grunnen ikke noe valg. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Bæredings til stort barnHovedspørsmålet først, mei tai, babyhawk, bruker jeg til snuppa på straks 3,5 år. Elsker mei tai'n min! Det er som å bære luft, og jeg bærer henne alltid på hofta.
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Står på egne ben
Sv: Re: Sv: Bæredings til stort barnlil'c: Vet du om det finnes noen instruksjonsbilder noe sted som illustrerer hoftebæring med MT? Fikk nemlig Toddlerhawken min i dag, og testet den med 3-åringen som veier 17,5 kg og er 101 cm lang. Jeg klarte faktisk fint å bære henne på ryggen, og skal jeg løfte henne ellers så er det ikke lenge jeg klarer det. Jeg er imponert over MeiTai. Nå er den ikke kjøpt til henne, men til lillebror. Måtte bare teste at det faktisk gikk, så da er muligheten der ved behov. Har ikke prøvd å ha henne i Ergo'en ennå, men skal få testet det også etterhvert. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæredings til stort barnDaniel bæres i Patapum Småtass! |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Leser
|
For min del er det to ting som gjør at jeg bærer vesla (2,5 år)
|
|
|
#33 |
|
Passiv
Re: Sv: Re: Sv: Bæredings til stort barn
Jepp, jeg kan forklare deg jeg, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Passiv
Forøvrig helt enig, Mei Tai'n er imponerende! Snuppa sitter i den nesten daglig, hun er meter'n hun og, men "litt" lettere |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bæredings til stort barnJeg kjøpte en Patapum for større barn nå rett før påske og er kjempefornøyd, både å bære foran og bak. Tror lillebror likte best å bli båret foran.
|
|
|
|
#36 |
|
Passiv
http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=512840 |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Står på egne ben
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Bæredings til stort barn
Fått det med meg. Takk. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Passiv
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Bæredings til stort barnJa, bare for å være sikker lissom.. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Bæredings til stort barnJeg kjøpte Ergo til poden da han var 3 år. Dette var for å kunne forlenge f.eks. fjellturer noe utover det han klarte / ville gå. Når han ble trøtt kom Ergoen fram fra ryggsekken, han sovnet på min eller pappaens rygg og vi gikk noen kilometer til. Når vi kom fram våknet poden uthvilt. Bar han også av og til hjem fra barnehagen, som var en 2 km lang oppoverbakke på den tida. Han sovnet omtrent før han satt i selen. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Sv: Bæredings til stort barnHar riktignok ikke båret storebror noe videre, men har forsøkt med hjemmesydd MeiTai, og det var ikke tungt den lille stunden han satt på ryggen. Lillebror har jeg båret i MeiTai - han er 1,5 straks, og ca 11 kg tipper jeg, så anbefaler det |
|
![]() |
|
|