Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barn blir ikke smartere av morsmelk (Dagbladet) (Zol: en gladnyhet til deg!)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-06, 18:25   #1
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Zol: en gladnyhet til deg!

Min historie er vel ganske klassisk. Storebror ville ikke ta brystet uansett hvordan eller hvor mye jeg prøvde. Etter iherdig innsats, mange tårer og utrolig dårlig samvittighet gav jeg opp etter fire mnd. Jeg visste at amming var best og jeg visste at jeg hadde prøvd det jeg kunne, men allikvel hadde jeg dårlig samvittighet. Kunne jeg fortsatt å pumpe meg så han fikk de edle dråpene? Ja, det var vel nettopp derfor jeg hadde dårlig samvittighet. Jeg kunne selvsagt det, men til hvilken pris? Jeg hadde lite melk og ble hele tiden påminnet om det jeg ikke fikk til til barnet mitt. Det føltes stadig som et nederlag. Matingen ble et pes istedet for en kosestund.

Jeg er også intelligent nok til å vite at amming er den beste maten en baby kan få, uavhengig om jeg ammet eller ei, men jeg fikk like fullt dårlig samvittighet for det.

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 19:42   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Jeg er også intelligent nok til å vite at amming er den beste maten en baby kan få, uavhengig om jeg ammet eller ei, men jeg fikk like fullt dårlig samvittighet for det.

Og det samme sier de aller fleste flaskeforeldre jeg har møtt. Den dårlige samvittigheten er der fordi man tross alt vet at man ikke gir barnet sitt det beste. Og kanskje kanskje kanskje kunne burde skulle man prøvd bare litt til.

Jeg er i tillegg utrolig bitter fordi jeg ikke fikk informasjon om det å kombinere flaske og pupp da jeg spurte om det på barsel ("hva om jeg ikke får til ammingen, hva gjør jeg da" - det kunne de ikke svare meg på). Jeg er bitter fordi jeg nå vet at barn ikke skal ligge flatt og drikke flaske. Jeg er bitter fordi noen der ute sitter på informasjon som er viktig for meg og mitt barn og den informasjonen vil jeg ha. Men det er en annen diskusjon (som vel ingen andre enn sosial og helsedirektoratet og WHO er uenig i).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 19:51   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og det er tåpelig av Iset å insinuere noe annet.
Det gjør meg ingenting at vi får informasjon om hvor flott amming er, men det er den komplett manglende forståelsen for følelsen av nederlag som er så frustrerende å møte.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 21:30   #4
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Ja, og det er tåpelig av Iset å insinuere noe annet.
Det gjør meg ingenting at vi får informasjon om hvor flott amming er, men det er den komplett manglende forståelsen for følelsen av nederlag som er så frustrerende å møte.

Personlig tok jeg det med ammestopp ganske lett, men så hadde jeg ikke vært på NM før jeg tok den avgjørelsen heller da Har ingen dårlig samvittighet heller, selv om jeg sikkert kunne jobbet mer for saken. Sånn var livet bare. Beskyldningene fra gubben derimot, kunne jeg vært foruten, skulle nesten trodd han hadde vært på NM.

Gammel 06-10-06, 08:14   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ganske sikker på at det er dette som er normen for de fleste. Følelser lar seg ikke styre av fornuften. Man blir lei seg helt uavhengig av om man har en "reell" grunn til det eller ikke.

Ellers må jeg bare si at Saint har noen nydelige innlegg.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.