Sv: Bestemødre på Facebook
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Hvis de ikke synes det, så er det jo ikke verre enn å putte foreldrene på begrenset tilgang, da.
Nå er det mye lettere å begrense tilgang og lage lister og sånn, så sånn sett kan man redigere bort det man ikke vil at de voksne skal se. Men da har man jo heller ikke noe innsyn lenger, om det var det som var tanken.
Jeg vil nok la guttene mine velge dette helt selv og fortelle dem at de ikke trenger å akseptere venneforespørsler fra eldre familiemedlemmer fordi de føler de må være høflige. Nettvett og at de må skrive og poste ting som tåler dagens lys vil være et naturlig kontinuerlig samtaleemne. Det har vi allerede begynt med - guttene får bestemme hvilke bilder jeg får lov til å legge ut av dem på FB og hva jeg får lov til å gjengi av det de har sagt. De tar oppgaven på alvor og vurderer godt og lenge før de svarer på om bilder kan postes eller ikke.