Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-12, 00:06   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg kan gjerne ha skolemat i skolene landet rundt. Det er bare det at først vil jeg ha klasser som ikke er overfylte. Jeg vil ha nok utdannede lærere, i stedet for et lass av assistenter og ufaglærte lærere

Det er garantert ikkje slik at dei pengene som dei ville ha brukt på å bygge kjøkken på skulane og tilsette folk til å lage mat, vil ha bli brukt på ressursar på skulen. Eg trur ikkje det har nokon som helst samanheng. Ei satsing på mat på skulen ville ha komme med midlar skulen elles aldri ville ha fått.

Eg er veldig for at ungane får varm lunsj på skulen, slik som i Sverige. Dei svenskar eg har drøfta dette med kan nesten ikkje tru at norske barn ikkje får mat i løpet av ein lang skuledag. Dei fleste skular har kjøkken med tilsatt personell trur eg, men ein kan også få maten tilkjørt. Barn med allergi eller på spesiell diett får sjølvsagt tilpassa mat. Der er krav til mengden vitaminer/sukker etc i måltida.

Ja, takk dette vil eg ha. Og så vil eg sjølvsagt ha meir ressursar i skulen, men det er ein annan kamp.

Og ja, eg trur dette er valgflesk, og ender opp i ingen verdens ting.

Gammel 08-11-12, 08:39   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Det er garantert ikkje slik at dei pengene som dei ville ha brukt på å bygge kjøkken på skulane og tilsette folk til å lage mat, vil ha bli brukt på ressursar på skulen. Eg trur ikkje det har nokon som helst samanheng. Ei satsing på mat på skulen ville ha komme med midlar skulen elles aldri ville ha fått.

Eg er veldig for at ungane får varm lunsj på skulen, slik som i Sverige. Dei svenskar eg har drøfta dette med kan nesten ikkje tru at norske barn ikkje får mat i løpet av ein lang skuledag. Dei fleste skular har kjøkken med tilsatt personell trur eg, men ein kan også få maten tilkjørt. Barn med allergi eller på spesiell diett får sjølvsagt tilpassa mat. Der er krav til mengden vitaminer/sukker etc i måltida.

Ja, takk dette vil eg ha. Og så vil eg sjølvsagt ha meir ressursar i skulen, men det er ein annan kamp.

Å joda, det er de samme ansatte, og samme potten det taes fra, iallefall har jeg skjønt det slik her. Derfor er det alltid usikkert om hvorvidt de klarer å opprettholde tilbudet eller ikke.

Men man kan selvsagt tenke at man får ekstraordinære midler om dette innføres, men det tror jeg egnetlig ikke.

Gammel 08-11-12, 08:57   #3
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Bygge kjøkken og kantiner på skolene??? Haha. Det blir nok tilkjørt mat og lærerne som skal administrere utdelingen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38.