Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-12, 22:20   #24
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Jeg kan gjerne ha skolemat i skolene landet rundt. Det er bare det at først vil jeg ha klasser som ikke er overfylte. Jeg vil ha nok utdannede lærere, i stedet for et lass av assistenter og ufaglærte lærere. Jeg vil ha timeressurser nok til at skolene skal kunne tilby skikkelig tpo og skikkelig spesialundervisning til de elevene som trenger det. Jeg vil ha ok fagsamlinger og skikkelige ikt-midler til elevene. Jeg vil ha skolebøker som henger sammen, og som ikke var utdaterte for 5-10 år siden. Jeg vil ha skolebygg som ikke ramler fra hverandre, og som er godt renholdt, uten støv og mugg, og med rom nok til å kunne drive gruppeundervisning, bibliotek og kunst og håndtverk. Når slike ting er på stell, DA kan vi gjerne ha skolemat til elevene for min del. Og hvis dette er smålig og sutrete, så helt greit. Jeg synes det bare er litt viktig å nevne at når lærere sier fra om at en del ting kanskje bør prioriteres før maten, så er det fordi vi ser at elevene våre, barna våre, barna deres, ikke får det skoletilbudet de fortjener når skoelne igjen og igjen må kutte i budsjettene fordi kommunenen skal spare noen kroner eller bygge prestisjebygg og annet dill.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.