|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Grove vafler med Biola?
Kjøpte bringebærbiola i dag og tenkte jeg skulle prøve oppskriften din i helgen. Men skal det være så lite mel i oppskriften? Skal røren være veldig tynn? Blir ikke vaflene veldig tynne da?
|
|
|
#22 |
|
Har fått viljen sin
|
Ikke når du har i bakepulver. De ble som helt vanlige vaf(f)ler hos meg i allefall. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Grove vafler med Biola?Da er bringebærbiola prøvd. Det ble kjempegodt. Nå har jeg ikke prøvd med blåbær så kan jo ikke sammenligne, men dette fristet til gjentagelse ihvertfall. Fikset litt på oppskriften. Jeg klarer sjelden å følge en oppskrift 100%.
|
|
|
#25 |
|
flisespikker
|
Sv: Grove vafler med Biola?Bare et spørsmål angående Biola. Jeg regner med at grunnen til at dere bruker spesifikt Biola er at bakteriekulturen i denne er spesielt bra? Overlever disse bakteriene baking/steking?
|
|
|
#26 |
|
Har fått viljen sin
|
Det har vært diskutert her hjemme også - uten at vi har kommet frem til noe svar. Vi bruker biola i vaffl....vaflene mest på grunn av smaken. Når han får yoghurt er det på grunn av bakteriekulturen. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvertfall på småfolk-grøtpakken står det at LGGbakterier ikke overlever 60 grader. Men biola er jo godt allikevel. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
Sv: Grove vafler med Biola?Disse lagde jeg til frokost i dag, de var kjempegode. Både småen og jeg likte dem, mannen har ikke sagt noe ennå, men han blir nok glad for å båkne opp til vafler.
|
|
|
#30 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
Sv: Grove vafler med Biola?Storesøster har fått dise vaflene i matpakka noen ganger, det er kjempepopulært! |
|
|
|
|
|
#31 |
|
er her
|
Sv: Grove vafler med Biola?Har kjøpt inn blåbær biola for å lage,
|
|
|
|
#32 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
Vi hadde et hardt valg her i gården om dagen: Enten drikke Biola i kveld eller vafler i morgen. Vaflene vant! |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|