Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Grove vafler med Biola?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 00:09   #21
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grove vafler med Biola?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Så bra De er nesten like gode neste dag. Jeg skal etterhvert finne ut om de blir like gode med bringebærbiola. Noen som allerede har prøvd?

Kjøpte bringebærbiola i dag og tenkte jeg skulle prøve oppskriften din i helgen. Men skal det være så lite mel i oppskriften? Skal røren være veldig tynn? Blir ikke vaflene veldig tynne da?

Gammel 06-10-06, 07:48   #22
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Kjøpte bringebærbiola i dag og tenkte jeg skulle prøve oppskriften din i helgen. Men skal det være så lite mel i oppskriften? Skal røren være veldig tynn? Blir ikke vaflene veldig tynne da?

Ikke når du har i bakepulver. De ble som helt vanlige vaf(f)ler hos meg i allefall.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:46   #23
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ikke når du har i bakepulver. De ble som helt vanlige vaf(f)ler hos meg i allefall.

Jeg måtte ha i mye mer mel, for det satt bare fast.

Jeg har visst nevnt det før.

Gammel 08-10-06, 14:24   #24
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da er bringebærbiola prøvd. Det ble kjempegodt. Nå har jeg ikke prøvd med blåbær så kan jo ikke sammenligne, men dette fristet til gjentagelse ihvertfall. Fikset litt på oppskriften. Jeg klarer sjelden å følge en oppskrift 100%.

Gammel 08-10-06, 14:50   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare et spørsmål angående Biola. Jeg regner med at grunnen til at dere bruker spesifikt Biola er at bakteriekulturen i denne er spesielt bra? Overlever disse bakteriene baking/steking?

Gammel 08-10-06, 14:52   #26
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Bare et spørsmål angående Biola. Jeg regner med at grunnen til at dere bruker spesifikt Biola er at bakteriekulturen i denne er spesielt bra? Overlever disse bakteriene baking/steking?

Det har vært diskutert her hjemme også - uten at vi har kommet frem til noe svar. Vi bruker biola i vaffl....vaflene mest på grunn av smaken. Når han får yoghurt er det på grunn av bakteriekulturen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 17:19   #27
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvertfall på småfolk-grøtpakken står det at LGGbakterier ikke overlever 60 grader. Men biola er jo godt allikevel.

Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 10:09   #28
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Disse lagde jeg til frokost i dag, de var kjempegode. Både småen og jeg likte dem, mannen har ikke sagt noe ennå, men han blir nok glad for å båkne opp til vafler.

(Men hadde nesten 4 dl mel til denne oppskriften. )

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 10:49   #29
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Dette hørtes godt ut,
kanskje jeg skal prøve de i helga

Gammel 21-10-06, 20:57   #30
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Storesøster har fått dise vaflene i matpakka noen ganger, det er kjempepopulært!

Jeg bruker 1,5 dl sammalt hvete og 1 dl siktet hvete, røra blir grei da synes jeg.
Har prøvd både bringebær- og blåbærbiola og begge deler er godt.

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 21:07   #31
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Har kjøpt inn blåbær biola for å lage,
men no har lillegutt nesten drukket den opp,
så tror ikke det blir mange vaflene i morgen

Gammel 21-10-06, 21:18   #32
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Har kjøpt inn blåbær biola for å lage,
men no har lillegutt nesten drukket den opp,
så tror ikke det blir mange vaflene i morgen

Vi hadde et hardt valg her i gården om dagen: Enten drikke Biola i kveld eller vafler i morgen. Vaflene vant!

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 12:12   #33
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Vi hadde et hardt valg her i gården om dagen: Enten drikke Biola i kveld eller vafler i morgen. Vaflene vant!

Her ble det omvendt

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.