Sv: Rampete Robin. - Er det bare meg?
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Jeg sammenlignet ikke personene i boken, men foreldres reaksjon på litterære skikkelser som beveger seg utenfor den aksepterte normen for alminnelig skikk og bruk. Det gjorde nemlig både Pippi og Emil i stor grad da bøkene var nye.
Eg er heilt enig, men eg meiner at både Pippi og Emil har ein klar moral. Som ikkje blei sett mildt på i si samtid (som du jo riktig påpeikar), men som blir verdsatt nå (f.eks at også jenter kan!). RR syns eg ikkje blir direkte samanliknbar - han er vel i bunn og grunn ein egoist, utan omtanke for andre - og er berre laga for å le av, eller bli sjokkert av? Eller finst det ein skjult moral i bøkene? Litt sånn "skrekk og advarsel" - meir som Lindgren sin Karlson på taket faktisk. Eg kjenner ikkje RR nok til å meine noko om bøkene har moral eller ei.
Men eg meiner faktisk at omtrent alt vi gjer for barn og saman med barn har ein eller annan moral i seg. I den forstand at dei blir sosialisert inn i det vi meiner er riktige rammer for livet dei skal leve. Sjølv absurditeten har ein baktanke
Forøvrig innser eg at eg er prippen to the bone.