|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
trøtt
|
![]() Sv: En tante (eller onkel) til besvær
... men når et flertall av de ansatte i barnehagen ikke setter videre pris på å bli kalt tanter er det kanskje en ide respektere det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
"De"
|
Om JEG hadde kalt en ansatt tante hadde jeg ikke undervurdert dem av den grunn.
![]() |
#4 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man bør respektere de "nye" betegnelsene som er korrekte for stillingene, men jeg mener fortsatt at de fleste ikke mener noe nedvurderende med å kalle noen for tanter eller onkler, det er kun fordi man er vant til det fra tidligere, enten når man selv gikk i barnehage eller er av den generasjonen som kanskje ikke har fått med seg de nye.
![]() |
#5 |
"De"
|
![]() Sv: En tante (eller onkel) til besværDette har helt klart med yrkesstolthet å gjøre. Forståelig nok. Men det må da være åpning for å innse at mor og far ikke undervurderer ansatte selv om de kaller dem onkel eller tante.
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En tante (eller onkel) til besværJeg har mange ganger blitt kalt kontordame...men jeg er tross alt fagansvarlig.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|