Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Jeg snakker ikke spesifikt om dine holdninger, ingling, men at vi er i endring, holdningsmessig, og at tendensen i samfunnet er generelt den at barnehagen klarer å dekke et behov hos barna som vi foreldre ikke er i stand til å dekke selv. Og jeg er enig i det når vi diskuterer større barn, men ettåringer?
Joa, men du peker meg ut som eksempel på holdninger du åpenbart ikke liker. Da reagerer jeg Det sagt, vi er nok uenige, ja. Jeg synes ikke ettåringer er babyer, og jeg ser at i hvert fall min og mange andre ettåringer rundt meg har hatt stor glede av å begynne i barnehage, leke med andre barn og lære nye ting. Selvsagt kunne vi vært hjemme med henne og hatt fine dager, men jeg ser at barnehagen gir henne større variasjon enn vi ville ha gjort, og jeg synes hun blomstrer med den variasjonen. Så kan hun være i barnehagen og kose seg der, og vi kan være på jobb og få input og tjene penger, og så har vi det egentlig ganske så fint hele gjengen. Sove på brystet gjør hun uansett bare når hun er sjuk. Kose gjør vi hele tiden når vi er sammen.
Sist redigert av ingling : 14-02-13 kl 17:41.
|