|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?
De tallene er ikke høye men leste for noen år siden at de var økende. Fant dette: http://www.tv2.no/nyheter/magasinet/...g-2925572.html
|
|
|
#2 |
|
|
Dette sier jo ingenting om at ammepresset er årsaken, men derimot liggetiden på barsel. Dersom ammepresset skulle vært "synderen", ville underernæringen og dehydreringen kommet senere enn 2-3 uker. At ungene er underernærte og feilernærte i tiden der mor burde hatt hjelp til etablering av ammingen, sier vel heller at det omtrent motsatte av ammepress er årsaken; for lite opplæring og informasjon før man reiser hjem fra barsel.
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei jeg vil tro at det er begge deler er årsak. For min del så var det ammepress og ikke for kort barselopphold. Jeg var fast bestemt på å amme og ville ikke gi MME. Heldigvis så oppdaget vi jo at dette etter en uke.
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Boikotting har lett for å bli som "trykk liker" på FB.
Når jeg leser den kodeksen så Nestle har brutt så synes jeg den var ganske streng. Jeg er ikke sikker på om jeg er motstander mot at fabrikanter kan gi vekk gratis prøver til sykehus. Er det virkelig mye verre enn at Bill Gates kjøper vaksiner?
Dette var veldig bra, denne skal jeg adoptere.
Mye går vel på kompetanse hos foreldrene? Og dette er jo mye av det samme som jeg leser av linkene her.
|
|
|
#5 |
|
Muligens verdt å vente på
|
?
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Nei, det ble nok mest tankestrø.
|
|
|
#7 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Tja. Morsmelk er nå som regel det beste for barnet, så å hissig reklamere for MME når det ikke trengs er ikke veldig sympatisk. I tillegg koster MME penger, noe ikke alle kvinner har så mye av som her i Norge.
|
|
|
#8 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?Jeg råboikottet Nestlé før jeg ble gravid. Det viste seg at mine småspiste og for tidlig fødte tvillinger, som både fikk MM og MME, og etter hvert grøt, foretrakk produkter fra Nestlé, så jeg svelgte et par kameler før jeg innførte ny boikott. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|