Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?
Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.
Jeg ble ganske matt og desillusjonert over hele boikottvirkemiddelet, siden det for veldig mange er ren symbolpolitikk og glorievasking.
Boikotting har lett for å bli som "trykk liker" på FB.
Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.
Og det er sjokkerende, virkelig helt utrolig. Ammedebatt, feilinformasjon, boikott - det blir helt irrelevant. Det å mene at ens egne problemer i noen få uker/måneder betyr mer enn at småbarn dør andre plasser i verden... noe så navlebeskuende og egoistisk.
Når jeg leser den kodeksen så Nestle har brutt så synes jeg den var ganske streng. Jeg er ikke sikker på om jeg er motstander mot at fabrikanter kan gi vekk gratis prøver til sykehus. Er det virkelig mye verre enn at Bill Gates kjøper vaksiner?
Det jeg mener å si er: Uansett hvilket land barna får problemer i er det leit, men jeg vet ikke om det at man blir utsatt for ammepress er noe bedre enn at man blir utsatt for mmepress?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Jeg boikotter ikke noe, i grunnen, men velger tidvis bevisst leverandører eller produsenter som jeg liker. Velger positive ting i stedet for å velge bort negative, altså.
Dette var veldig bra, denne skal jeg adoptere. 
Opprinnelig lagt inn av Susse, her.
Det finnes spebarn i Norge som blir alvorlig dehydrerte i dagene etter fødsel. Å si at dette kommer direkte av ammepress blir galt i mine øyne.
Mye går vel på kompetanse hos foreldrene? Og dette er jo mye av det samme som jeg leser av linkene her.