Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper
Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.
Det var heller ikke poenget mitt. Jeg synes i grunnen du er litt off i sammenligningen.
Vi disser ikke enkeltbrukeres klesstil og smak, for deretter å oppfordre uthengte brukere til å "ta det som en kvinne/mann" slik du fremstiller det her. Vi snakket om personlige synspunkter på hva man definerer som kjerring. På generelt grunnlag. Det første er opplagt ikke akseptert adferd, og det er det du ønsker å lære sønnen din.
Det andre er helt innenfor og tråden viser jo også et veldig nyansert bilde.
Men i og med at vi er på et forum med mange brukere, så ser vi jo kke hvem vi "snakker" til. Hvis vi trekker fram en kjole med bilde og kaller denne kjerringkjole, og en bruker akkurat har kjøpt denne kjolen og synes den er kjempefin, så treffer jo det denne brukeren. Det som menes generelt treffer alltid noen. Det er det som gjør nettprat vanskeliger og annerledes enn rl-prat: vi ser ikke hvem vi snakker til, vi ser ikke eventuelt ubehag det vi sier skaper. Derfor burde vel strengt tatt i en ideell verden nettsamtaler kreve mer aktsomhet enn rl-samtaler - ikke mindre. Jeg ville aldri snakket om en kjole som kjerringkjole på generelt grunnlag i rl hvis jeg visste at en i rommet hadde kjøpt nettopp en slik kjole.
Sist redigert av Tangina : 19-02-13 kl 23:31.
|