Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper
Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.
Jeg synes ikke du gjør det, med mindre du nekter sønnen din å komme med sine generelle betraktninger rundt sin personlige smak. Man henger ikke ut enkeltpersoner, man kommer med personlige synspunkter på hva vi definerer som kjerring/harry/whatnot. Resultatet i kjerringskotråden er at samtliges smak blir av noen definert som kjerring/harry. Det ender altså i en smaksdiskusjon. Da synes jeg vi som voksne mennesker bør gjøre som vi prøver å lære barna våre: nemlig å ha selvtillit til å stå for egne valg og vite at det er bra, til tross for at vennegjengen gjør noe annet.
Jo, det er klart, det er viktig. Men det er vel like viktig at min sønn lærer at han ikke skal disse kompisens lue som at kompisen lærer å tåle at noen disser lua hans?
Når vi skriver på forum, så sitter alle som leser alene med seg og sitt, mer eller mindre fornøyde med livet sitt og kroppen sin, i mer eller mindre slagferdig humør - det er ikke bare de som deler i tråden som deltar. Selvfølgelig skal man vite at man er på forum, trekke inn tærne og tåle mangt og meget, men det er vel ikke riktig å bare fokusere på ens ansvar som leser på forumet?