Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-13, 21:36   #1
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Og man diskuterer jo mye annet også. Musikk feks. Bøker. Jeg kunne jo følt meg som en idiot dersom de som har peiling på bøker hadde rakket ned på en bok jeg elsket. Eller disset en sang jeg hadde på repeat på iphonen. Skal man virkelig ta hensyn til slikt?

Det er jo snakk om ordbruken her, å sette merkelapper på ting som konnoterer en del andre ting enn akkurat tingens kvalitet - for eksempel kjerring (satt, eldre enn sin alder, kjedelig, usexy osv). Hvis jeg sier at jeg misliker en bok, så er jo det en streit ting, hvis jeg sier at bare kjerringer leser den boken (som du liker), så er det kanskje ikke like greit.

Gammel 19-02-13, 21:50   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det er jo snakk om ordbruken her, å sette merkelapper på ting som konnoterer en del andre ting enn akkurat tingens kvalitet - for eksempel kjerring (satt, eldre enn sin alder, kjedelig, usexy osv). Hvis jeg sier at jeg misliker en bok, så er jo det en streit ting, hvis jeg sier at bare kjerringer leser den boken (som du liker), så er det kanskje ikke like greit.

Ikke helt enig. Jeg tenker at det er legitimt å snakke nedsettende om visse litteratur- og musikksjangere. Musikk og litteratur som er "folkelig", fordummende etc. Det er mer reellt sammenlignbart.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.