|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når trenger man søskenvogn?Vi har drøye 2,5 år mellom våre to, og vi kjøpte en lekker knall rød søskenvogn som jeg så for meg å bruke en hel del. Om ikke annet så er den jo fin til pynt |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Fortynnet
|
Sv: Når trenger man søskenvogn?Det kommer jo helt an på hva slags gå-vaner man har. Hvis man pleier å gå lange turer på flere kilometer for å handle, komme til barnehage osv., så skal man ha veldig god tid, veldig stor tålmodighet og et veldig samarbeidsvillig barn dersom man ikke skal ha vogn til en toåring. En toåring er fortsatt liten, og det kan være godt å sitte trygt og varmt i vogna i ruskeværet. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Like blid!
Sv: Når trenger man søskenvogn?Jeg har 14 mnd mellom mine og da var søskenvogn helt klart et must. Vi bruker den fremdeles. Det kommer nok av at vi har en særdeles bedagelig anlagt storebror på 3,5, lillebror sover på dagen ennå og det er supert å kunne sette de fast dersom de slår seg vrang på turen. Og ja, det skjer.
|
|
|
|
#24 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Når trenger man søskenvogn?Jeg har bekkenløsning og 3 år mellom mine. Og derfor valgte jeg søskenvogn en OTH. Den har blitt brukt mye i høst og vinter. Jeg sender ikke storebror i barnehagen hver dag og da er det greit å kunne gå til butikken eller andre steder som er lenger unna enn noen hundre meter. Vi har en makelig anlagt storebror som ikke var ferdig med å sitte i vogn da lillebror ble født. Nå har jeg kjøpt ståbrett i tillegg og kommer til å selge dobbeltvognen min nå. Det er helt umulig for meg å bære storebror om han blir sliten og lei underveis, da blir jeg sengeliggende i dagesvis etterpå.
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når trenger man søskenvogn?Mine er det akkurat 2 år mellom. Vi kjøpte ikke søskenvogn, men et ståbrett. Det ståbrettet funket ikke særlig bra her. Det var opp og ned hele tida og når hun var sliten skulle hun bæres. Greit nok til småturer der man har god tid, men man går ikke lange turer på den måten. Siden jeg er hjemme med begge to så ble det til at vi kjøpte søskenvogn for en stund siden. Det har jeg ikke angret ett sekund på, og jeg har allerede brukt den kjempemasse. Ikke er den tung å trille heller.
|
|
|
#26 |
|
En som trener
|
Sv: Når trenger man søskenvogn?Jeg tror også det kommer en del an på trillevanene deres. Nå skal jo vi ha i oktober, og vi brukte vognen lite i vinter - det var morsommere å ta akebrettet når vi skulle bort til lekeplassen e.l. Og når våren kommer, vil jo tulla di være godt over tre år, og da er behovet kanskje ikke så stort lenger? Hvis hun ikke er av den bedagelige sorten. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når trenger man søskenvogn?Det blir rett i underkant av 2 år mellom våre og vi har kjøpt søskenvogn, men vi tror vi har behov for det. For det første kjøres det lite i familien og helgene benyttes til lange gåturer. Tulla vår sover fortsatt i vogna i helgene, den nye vogna er bredere, men ikke tyngre enn singelvogna.
|
|
|
#28 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Når trenger man søskenvogn?
Men hvor i all verden går den som skal dytte vogna? Jeg synes det bare er plass til meg bak vogna hvis den ikke skal bli helt vinnskeiv.
|
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Den sykkelen er på siden så du kan gå akkurat der du pleier!
|
|
|
#31 |
|
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
Sv: Når trenger man søskenvogn?Vi har en bedagelig anlagt storebror og akkurat 2 år mellom ungene. De første 7-8 månedene hadde vi ikke hatt en lett hverdag uten P&Ten. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Når trenger man søskenvogn?Våre to er det to år og sju måneder mellom, og vi kjøpte en Brio tvillingkombivogn. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Oslojente i eksil
![]() |
Jeg skjønner at dette er en vogn, men hvilken vogn? Ikke for at jeg trenger vogn. Jeg er ferdig med babylaging for lenge siden. Men jeg skjønner ikke hva dere snakker om rett og slett siden jeg er for lenge siden ute av vognmarkedet. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
Se i den andre søskenvogntråden! |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
P&T = Phil & Ted E3
|
|
|
#37 |
|
Oslojente i eksil
![]() |
Sv: Når trenger man søskenvogn?Mehmet og Pope: Takk! |
|
|
|
|
|
#38 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Når trenger man søskenvogn?Tusen takk for svar alle sammen. Jeg tror jeg har kommet frem til at vi ikke kjøper søskenvogn med en gang, og så får vi heller se om det trengs.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|