|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Når trenger man søskenvogn?Nurket ventes i oktober. Snuppa er født januar '05, og det vil bli litt over 2,5 års forskjell på dem. Jeg synes at søskenvogner ser forferdelig svære og upraktiske ute, men må man, så må man.
|
|
|
|
#2 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når trenger man søskenvogn?Jeg har 2 år mellom mine og hadde ikke søskenvogn. Brukte ståbrett til største. Jeg hadde to vogner, og det var ytterst sjeldent det var nødvendig å bruke faktisk det.
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Når trenger man søskenvogn?Vi har akkurat to år mellom våre, og vi brukte søskenvogn (P&T) fram til nå ganske nylig (altså i nærmere to år). Vi har en vimsete og makelig anlagt storesøster, da, så det er jo helt klart avhengig av det eldste barnets personlighet og motorikk. Vi vurderte aldri en sånn brei, svær vogn, P&T var perfekt for oss, siden den er en utmerket, lett og smal singelvogn og søskensetet er så enkelt å smekke av og på.
|
|
|
#4 |
|
Fornøyd
|
Sv: Når trenger man søskenvogn?
Det fungerte ypperlig for min straks 2-åring - helt til han ville skli på lekeplassen vi gikk forbi. Da kunne ikke ti ville hester holdt han igjen.
05 07 Sist redigert av Beckett : 24-04-07 kl 20:32. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Opp og ned
|
Sv: Når trenger man søskenvogn?Tror heller jeg hadde gått for ståbrett, eller sånn man sitter på oppe i vogna.
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Når trenger man søskenvogn?Jeg har ikke rygg for bæredingser. Er det jeg som bærer alldeles galt, eller? Jeg synes snuppa ble for tung til å bæres i bæredings da hun var 6 mnd (og jeg hadde et "lite" barn). Å bære henne rundt nå er helt uaktuelt over noen som helst avstand. Til nød klarer jeg å ta henne på skuldrene til barnehagen ..... noen hundre meter.
|
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Når trenger man søskenvogn?Nå har jeg ikke erfaring enda, men vi har 2,5 år mellom våre og har overtatt Toffens glimrende P&T. Sneipen bruker relativt mye vogn enda, og jeg tror det hadde blitt vanskelig helt uten vogn til ham.
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Når trenger man søskenvogn?Jeg ville aldri kjøpt søskenvogn med mer enn to års forskjell. Da kan de fint gå selv, om man tar seg tid.
|
|
|
#10 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Det er dog ikke alltid man har tid. :erfart:
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Når trenger man søskenvogn?Nei, klart, men ståbrett er jo en ypperlig løsning. Samt en bæreanordning.
|
|
|
#12 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Når trenger man søskenvogn?Mellom mine eldste er det knappe 2 år. Jeg hadde tenkt å kun bruke ståbrett, ettersom Skatten gikk i barnehage og det ikke var mye vi skulle gå sammen rundtomkring bare oss tre. Men etter et halvt år med å slepe en illsint 2 åring som også ville være baby til og fra barnehage, kjøpte vi et tvillingvogn.
Du må velge dingsen med omhu. Har du bært med babybjørn, er det ikke rart ryggen svikter. Jeg har Mei Tai, og der sitter de veldig bra.
Tid, kom til meg!
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
|
|
|
#14 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
Sv: Når trenger man søskenvogn?Det er 2 år og 4 mnd mellom mine - og vi vurderte aldri søskenvogn. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når trenger man søskenvogn?Det er 2 3/4 år mellom våre snupper og vi hadde ikke behov for søskenvogn. Ikke ståbrett heller, for den saks skyld, selvom hun eldste godt kunne tenke seg det innimellom... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når trenger man søskenvogn?Vi har nå prøvd begge deler.
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Sv: Når trenger man søskenvogn?På babyshop så jeg en genial dings, en slags sykkelstang man kunne montere på vogna, med sete, hjul og håndtak. Det står litt ut til sidne og bakover så barnet som sitter der blir sittende ved siden av den som triller.
Sist redigert av Tallulah : 24-04-07 kl 14:22. Årsak: Fant bedre bilder, selv om de var litt store ... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når trenger man søskenvogn?Vi brukte to vogner dersom vi skulle på tur med begge ungene (2 år og 9 mnd mellom de). Storesøster var i barnehagen stort sett hver dag og ble kjørt fram og tilbake, så vi hadde ikke behov for søskenvogn.
|
|
|
#20 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Når trenger man søskenvogn?Jeg får ny baby i begynnelsen av november, da vil jenta være 2 år og 4 mnd. Jeg kommer ikke til å kjøpe søskenvogn. Kommer nok til å satse på et brett i tillegg til bæring. Jeg bærer henne på ryggen hver dag i ergo-sele uten problem, og der kan hun også sove. Jeg har mye å gå på når det gjelder vekt fortsatt, så forutsatt at jeg ikke blir ødelagt av bekkenløsning eller at noe annet uforutsett skjer vil jeg heller ikke ha problemer med å bære henne om et halvt år (Tjorven, jeg synes da det er mye lettere å bære henne på ryggen i f.eks ergo enn å bære på skuldrene!). Eventuelt kan jeg variere med å bære minsten av og til, og ha jenta i sportsvogna. På hverdager vil jo jenta være i barnehage så jeg er alene med minsten, og i helgene er vi som regel to slik at vi kan ha ei vogn hver. Så de gangene en av oss må ut alene med begge to skal vi greie det fint med ståbrett, eller bæring av en av dem.
|
![]() |
|
|