|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Skolevesker til 11000
Men det gir visse signaler foreldre imellom? Hva som "forventes" av utstyr?
|
|
|
#2 |
|
Er frisk!
|
Ja, jeg kjøper ikke dyre dresser heller jeg. Men jeg ville synes det var veldig mye enklere å leve med et merkepress fra foreldrene i barnehagen enn at barna mine skal leve med utfrysning på skolen pga merkepress.
|
|
|
|
#3 |
|
Ringskrømt
|
Jeg har vært enig med deg så langt i diskusjonen, Oslo, men her stopper det, for nå ser jeg at det er motepresset alene du er opptatt av, og ikke hele bildet. At du snakker varmt for H&M-plagg fordi det sparer rike nordmenn noen lapper, fremfor å betale mer og få i hendene et produkt som er etisk produsert og ikke inneholder noen skadelige materialer.
|
|
|
#4 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolevesker til 11000Nettopp. Det er en del motsetninger her .... billig "bruk og kast" mentalitet er noe av det verste jeg vet.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 01-03-13 kl 18:16. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Er frisk!
|
Enig. Heldigvis holder Cubusarveklærne vi arver til begge guttene våre før vi sender det videre til sønnen til fetteren min, så de blir brukt temmelig lenge før de eventuelt havner i søpledunken - stort sett minst til 4 barn.
|
|
|
|
#6 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolevesker til 11000Fra dagens Aftenposten:
|
|
|
#7 |
|
Er frisk!
|
Jeg har da hele tiden argumentert med motepress/kjøpepress som hovedargument - det er ikke noe nytt i dette innlegget. Vi kjøper jo ikke noe særlig klær verken på HM eller andre steder fordi vi arver stort sett alt som brukes, men å betale for klær som er etisk produsert kunne jeg nok faktisk funnet på å gjøre all den tid jeg gjerne bruker penger på SOS-barnebyer og andre ting som jeg vet er med på å gjøre livet bedre for mennesker.
|
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er som nevnt veldig usikker på hvor man skal trekke grensen for hva som er ok kjøp basert på sum alene. Hadde kjøpet av en CG-jakke også bidratt til å renske Kongo for voldteksforbrytere, hadde jeg ikke vært akkurat kritisk til at andre kjøpte denne jakken. Å bruke fortjenesten, som i CG sitt tilfelle sikkert er 6000, på å redde verden hadde jeg utelukkende vært positiv til.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|