Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Jeg har operert meg

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-07, 11:46   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har operert meg

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Hmm, prøver å tenke her:

Rød leppestift er kjempeflott, men når jeg tar det på meg, ser den ikke ut. Stakkars rød leppestift. Den trenger til et nytt fjes.

Blir nok aldri norsk jeg .

Blir det like vanskelig med klær - jeg kler ikke gult versus gult kler meg ikke?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:01   #2
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Blir det like vanskelig med klær - jeg kler ikke gult versus gult kler meg ikke?

jo. "Yellow doesn't suit me" høres jo helt greit ut, men "I don't suit yellow" ?

Kanskje det lyder litt bedre med "jeg klær høye hæle" men da bikker vi over i min støvlettfetisj og det er det vel ikke så mange folk som har.

Hvordan skelner man mellom å ha vært til frisør og å ha tatt fatt i saksen selv ?

Gammel 25-04-07, 12:03   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Hvordan skelner man mellom å ha vært til frisør og å ha tatt fatt i saksen selv ?

For min del ville det ha blitt slik:

Jeg har klipt meg (underforstått: hos frisøren).
Jeg har klipt meg sjøl.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:50   #4
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært hos frisøren! Eller skal snart da.

Jeg ble opperert for et år siden. Rød lebestift er ikke pent på meg.

Gammel 25-04-07, 14:01   #5
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Nå er jeg alt annet en kyndig på dette.

Om jeg sier "jeg har operert meg" høres det ut som en plastisk operasjon. Sier nok heller "jeg ble operert" eller "jeg skal gjennom en operasjon." "Jeg har operert ankelen" høres også helt greit ut for meg, men det blir kanskje feil?
"Jeg har klipt meg" høres helt rett ut.
"Jeg kler rød leppestift" høres veldig rett ut, hva skal man ellers si?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.