Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)
Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.
Ja, jeg fikk litt den følelsen når jeg leste inne på siden deres - at de sikter seg inn mot de som har litt dårligere råd jamfør deres "erfaring" fra barnehagen der barn ofte manglet tøy.
Jeg har kjapt regnet over de ordinære prisene på vårdress, regntøy og støvler fra mikk line og det kom på 1800,-
Jeg er litt usikker på om prisene er så skrekkelige, egentlig. Man må fort betale noen hundrelapper for ullundertøy og ullfleecedress og jeg regner ikke med at man får vinterdress, cherrox, lue og votter for mindre enn ett par tusen.
Vintersko er ikke med i pakken?
Det kan godt hende det er et brukbart "kjøp", sånn alt i alt. Men det er ikke et kjøp, det er leie. Og man er erstatningspliktig, binder seg til én størrelse og får ikke beholde det man "kjøper" for videresalg eller arv til småsøsken. Og da hjelper det lite om prisen man betaler ikke er høyere enn om man kjøper varene selv. (Og det er mulig å gjøre bedre kjøp på salg, hvis man leter litt og tenker litt fremover. Og hvis man uansett ikke får velge modell fritt og ikke kan bytte størrelse, er det jo virkelig ingen grunn til å ikke sammenligne med salgspriser.)
|