Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-13, 21:43   #19
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Jeg er for p-piller til unge jenter, det er langt å foretrekke foran uønskede svangerskap, kanskje spesielt i tenårene og tidlige tenåringsår spesielt.

I min egen klasse på ungdomsskolen var det 2 jenter med eldre kjærester. Hun ene måtte bruke arbeidsuken i 8. Klasse Til å ta abort. Da hun senere ble ufrivillig barnløs var dette tungt for henne. Kjæresten hennes var 4 år eldre enn henne.

Hun andre hadde kjæreste som var 10 år eldre. Dvs hun var 13 og han 23 år gamle. Nylig la hun ut en status som jeg måtte reflektere over på Facebook. Hun definerte han nemlig som overgriper nå idag. Og jeg husker godt hvor ivrig og forelsket hun var som 13 åring. Foreldrene hennes har hatt det tøft, ikke minst da hun ble gravid som 15 åring, det resulterte i en SA. Som 16 år gammel ble hun mor.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.