|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Sender man barna i toget uansett? | |||
Ja, det er en plikt å gå i toget. Ingen unnskyldning. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 15,52% |
Man bør gå om man ikke har veldig gode grunner til å la være (som jeg vil utdype i tråden) |
46 | 39,66% |
Nei, selvfølgelig er det lov å droppe toget, det er et fritt land |
52 | 44,83% |
Couldn't care less. |
0 | 0% |
Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?
Men det er da ingen her som sier at de forteller barnene at dette er kjedelig, så dette dropper vi. Jeg smiler og ler og koser meg i byen, fordi det er der jeg må være, fordi det er der barnene er. Jeg sitter ikke akkurat og sier, "skal vi dra til byen og fryse, eller skal vi sette på en film og finne frem snop her hjemme, midt på dagen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
By the Sea
|
De har helt sikkert et valg her, vi har ikke fått noen strenge beskjeder fra skolen - det er bare vanlig at alle deltar, og jeg har helt ærlig aldri vurdert at det skulle være noe alternativ. Var det ikke nasjonaldag, ville de jo tilbragt dagen på skolen.
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Nei, hva de som er her sier til barna vet jeg ikke. Men har møtt folk, IRL, som sier at "vi dropper 17.mai, for barna synes det er så kjedelig", når det helt tydelig er de selv som ikke liker det. Og hvor barna har fått valget mellom tusenfryd eller 17.maitog. Jeg har også opplevd voksne som står sammen og prater om hvor slitsomt og kjedelig alt er, med barna surrende rundt beina. De får helt sikkert med seg budskapet.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|