Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sender man barna i toget uansett?
Ja, det er en plikt å gå i toget. Ingen unnskyldning. 18 15,52%
Man bør gå om man ikke har veldig gode grunner til å la være (som jeg vil utdype i tråden) 46 39,66%
Nei, selvfølgelig er det lov å droppe toget, det er et fritt land 52 44,83%
Couldn't care less. 0 0%
Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-13, 10:41   #11
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?

Her ville det ikke vært noe alternativ å være hjemme. Hvis det er vanskelig å få dem til å gå i toget, fordi det er ukjent, så ville jeg i hvert fall dratt og sett på toget. Hvis det er to ulike tog ville jeg valgt det som var for 2.klassingen, så han får sett hva det er, og kanskje får lyst til å være med neste år. 7.klassinger er ofte litt vanskeligere å motivere. Jeg ville også gjort mye for at de skulle oppleve det som en positiv dag. Kle dere opp, vift med flagg og ha det gøy. Jeg vet ikke om noen barn som ikke synes det er stas med leker på skolen og så mye is og pølser de vil ha. Lag noen hyggelige tradisjoner for dere selv, som passer for dere. Men ut å se og opplev folkelivet i hvert fall en stund. Ikke bare sitte inne og se toget på tv.

Ikke til HI, men jeg synes det er litt trist at 17.mai som barnas dag vannes ut av voksne som synes det er slitsomt eller kjeder seg. Hvis alt barna hører hjemme er hvor slitsomt det er, hvor mye ståk det er i toget, hvor kjedelig det er på skolen etterpå osv, får de ingen god opplevelse av 17.mai. Og er det for strevsomt så kan man kanskje endre noen av tradisjonene? Men jeg kjenner dessverre mange som dropper lekene fordi det er for kjedelig for de voksne. Jeg kjenner også barn som aldri har deltatt i 17.-mai-arrangement, fordi foreldrene ikke orker, men heller tilbyr ting som tusenfryd eller andre morsommere ting. Det synes jeg man kan gjøre en annen dag. Og ja, så lenge man har barn, så synes jeg faktisk 17.mai er noe man MÅ litt. Hvis ikke det er tungtveiende grunner til å la være. (Og det har vi sikkert ulike grenser for hva er).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.