Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-13, 11:54   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg henger meg med i prisekoret over Pelles sindige forklaringer i en emosjonell bråttsjø - og det er ikke ment som kritikk av de som forståelig nok er revet med av sinne og skuffelse. Jeg har også harselert over de latterlig lave straffene vi har for vold, misbruk og overgrep mot barn her i landet, sammenlignet med hvis noen gudforby skulle stjålet penger av staten!

Jeg har fått betraktelig mer innsikt i hvorfor straffenivået ikke nødvendigvis kan legge seg etter folks generelle moral. Økonomisk kriminalitet må altså ha høye strafferammer nettopp fordi folk flest mener at det nå ikke er så skrekkelig ille å snyte staten litt for penger - mens det kan få store konsekvenser for samfunnet vårt på sikt hvis mange nok gjør det.

Når det er sagt, skulle jeg også ønske meg en høyere minstestraff for denne typen forbrytelser. Jeg skulle også ønske det het noe tilsvarende "statutory rape", som det gjør i USA, nettopp for å vise at dette er et tilfelle av overgrep. "Lovmessig voldtekt" er kanskje ikke noe godt begrep, men jeg tror at voldtektsbegrepet hadde vært viktig for å legge ansvaret hos riktig person.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 31-05-13, 12:00   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Når det er sagt, skulle jeg også ønske meg en høyere minstestraff for denne typen forbrytelser. Jeg skulle også ønske det het noe tilsvarende "statutory rape", som det gjør i USA, nettopp for å vise at dette er et tilfelle av overgrep. "Lovmessig voldtekt" er kanskje ikke noe godt begrep, men jeg tror at voldtektsbegrepet hadde vært viktig for å legge ansvaret hos riktig person.

Det er jeg enig i. Hvordan vi oppfatter og vekter ulike forbrytelser er kulturavhengig og endrer seg med tiden, og jeg husker enda med forferdelse hvor sjokkert jeg ble da jeg var på besøk hos engelske venner tidlig på nittitallet og vi hørte på radioen at nå kunne man kunne bli dømt for voldtekt i ekteskapet. Jeg uttrykte overraskelse over at voldtekt av ektefelle ikke allerede var forbudt, mens kona til kameraten min syntes det var en rar lov - hvordan kunne det være voldtekt når man var gift, liksom.

Denne saken har også noen sånne elementer, synes seg. Bagatellisering og uforstand blant mange. Og med det som bakteppe, er det viktig og alvorlig hvilke signaleffekter som sendes til jenta, andre barn/unge i samme situasjon og samfunnet generelt.

Gammel 31-05-13, 13:26   #3
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Pelle: tusen takk for at du deler kunnskap med oss! Her hadde jeg mye å lære.

banana er ikke aktiv  
Gammel 31-05-13, 23:00   #4
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke sint lenger, bare oppgitt. RØ fører saken videre i media. Og utenfor rettsalen virker det som om han kan si mye før det blir så grovt at det blir injurier. Hint, antydninger, sleipt smil.

Finnes det ingen Nemesis lenger? For hver gang det kom fram nye SMS og Skype bevis så tenkte jeg "Yes! Nå er gubben satt fast! La han prøve å snakke seg ut av DEN!"

Og gjett hva... det er akkurat det han gjør. Dette skal være den samme mannen som ble manipulert av en 13-åring. Henger ikke på greip, men noen kjøper tydeligvis forklaringene hans. Sukk.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 31-05-13, 23:08   #5
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vet ikke om denne er linket til tidligere, men det er godt å le litt av RØ:

Rune Øygard kommenterer Folkehelsemeldinga
http://www.antibloggeren.com/2013/04...helsemeldinga/

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 01-06-13, 01:03   #6
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Jeg vet ikke om denne er linket til tidligere, men det er godt å le litt av RØ:

Rune Øygard kommenterer Folkehelsemeldinga
http://www.antibloggeren.com/2013/04...helsemeldinga/

Gammel 01-06-13, 15:25   #7
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Kjenner jeg blir irritert av at media gir ham sendetid for at han skal fortsette å prosedere "sin uskyld".

(og jada, jeg vet man har ytringsfrihet i dette landet, men dette svadaet til Ø vil jeg ha meg mer enn frabedt!)

Dette kunne jeg tenkt meg:

Sist redigert av Pelikan : 01-06-13 kl 15:47.
Pelikan er ikke aktiv  
Gammel 01-06-13, 19:36   #8
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Endelig er nåværende ordfører i Vågå ute og sier sin mening:
http://touch.vg.no/article.php?artid=10110638

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.