Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Man skal jo ikke gi til tiggerne

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-13, 21:35   #19
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerne

Jeg syns da virkelig at det å skape alternativer for tiggerne er et diskusjonstema i Norge, ikke bare hvordan vi skal usynliggjøre tiggingen. Det har blant annet vært satt fokus på hvor lite av støtten Norge gir til Romania som faktisk brukes direkte på de av rom-folket som trenger det mest. Er det her rasismen i Romania kommer inn? Eller er det Norge som er for godtroende når de bevilger penger?

Det jeg ellers har fått ut av debatten, er at tiggerne som kommer til Norge er av de mest ressurssterke av de fattige. De virkelig, virkelig fattige har ikke muligheten til å reise hit.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det vil være til det beste for alle om tiggerne ikke kommer til Norge, men heller fikk støtte i hjemlandet. Dog kan det nok sies at Oslo har måttet bli oversvømt av rumenere før vi har annerkjent at de finnes, og trenger hjelp..

Det føles kynisk da, å ignorerere enkeltmenneskets behov for ikke å støtte opp under "systemet". Men som regel er jeg så kynisk. Jeg skulle ønske meg en stor kaffekopp med innsamling til tiltak lokalt i Romania plassert rundt omkring i Oslo, så kunne jeg puttet pengene mine der i stedet for at de brenner i lomma.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.