|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Man skal jo ikke gi til tiggerne.. men, når en hel gjeng spretter inn på t-banen med trekkspill, gitarer og trommer, og spiller gladsanger så det begynner å rykke i rockefoten, og jeg oppdager at jeg sitter med et smil om munnen, DA gir jeg jammen en velfortjent slant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klar
|
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerne..Jeg pleier ikke å gi til utenlandske tiggere. Det har skjedd, første gangen jeg fikk "Jeg trenger penger til melk til barnet mitt" kortet på t-banen, feks. Og han stakkaren som hadde plassert seg på tidenes mest usentrale lokasjon, en liten butikk langt utenfor allfarvei, han bare måtte få litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerne..Gir ikke til tiggere. :Rema 1000:
![]() |
#4 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerne..Jeg gir ofte til tiggere, men ikke til de som trenger seg på.
![]() |
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerne..Jeg kjøper =Oslo, og dens tilsvarende avis i Drammen, ut over det har det hendt jeg har gitt en slant i en kopp om jeg har hatt penger i lomma - type 10 eller 20 kroner. Sist dette skjedde, var til et menneske som sitter på samme sted i Drammen, hver eneste dag, om det så er solskinn eller snø. Jeg sjekker ikke nasjonalitet på tiggerne før jeg evt gir penger.
![]() |
#7 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerne..Jeg gir ikke til tiggere uansett etnisitet.
![]() |
#8 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerne..Gir ikke til noen uansett. Ikke stopper jeg opp for noen andre som maser om det ene eller det andre på gata heller. :lei av den korte turen fra jobb til bussen: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerne..Jeg gir ikke til tiggere. Men når jeg bodde i Tromsø pleide jeg å kjøpe den avisa som er det samme som =Oslo, husker bare ikke hva den heter.
![]() |
#10 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerneJeg gir ikke til tiggere, men kjøper Asfalt (sikkert tilsvarende =Oslo) jevnlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerneGir aldri til tiggere, men jeg supplerer om folk mangler penger på bussen og sjåføren truer med å kaste de av.. Tenker det er bedre å komme hjem å sove ut rusen enn å sovne på en benk i byen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerneJeg gir ikke til tiggere lenger. Det er vanskelig. Men jeg hørte senest i dag på radioen at det var et stort problem at f.eks. Rom-folket tjente så mye penger i Oslo at de droppet ut av de hjelpetiltakene som tross alt var etablert i hjemlandet.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerneJeg har aldri kontanter, så det er egentlig ikke en reell problemstilling, men jeg ønsker ikke å gi penger til tiggere. Hvis jeg tilfeldigvis skulle ha en tier tilgjengelig og personen er høflig og virker ok (etter en kjapp og garantert fordomsfull vurdering), kan jeg sikkert gi den bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerneJeg ser an, ga senest til en jente i Oslo i dag. Mulig jeg er farget fra tiden jeg hadde nattevakter rundt kirkeristen i Oslo og snakket mye med de unge prostituerte som hadde sitt tilholdssted der. Det er kun norske unge prostituerte jeg gir til.
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerneJeg har aldri kontanter, så jeg har ingen ting å gi, og slipper å ta stilling til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerneJeg synes det er stor forskjell på de som sitter på et gatehjørne med koppen sin og tigger, og de som underholder for å få en slant.
![]() |
#18 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerneKjøper gatemagasinene rundt om i landet.
![]() |
#19 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerneJa, jeg gir til tiggere innimellom, og jeg analyserer ikke hverken, kjønn, etnistitet eller antatt belastning de har før jeg gir. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|