Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-13, 00:51   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Sannelig om jeg vet hvor grensen skal gå, men i mitt hode er katter relativt små, ikke-truende dyr på linje med andre naturlige løsgjengere. Jeg ser rådyr og grevling her med jevne mellomrom også.

Bokormen sier vel det viktigste - det er mengden og omfanget som vel er utslagsgivende. Jeg tenker at katter i eneboligområde, hvor det er ok revir til de kattene som finnes der, bør være like uproblematisk som pinnsvin og måker.

Gammel 30-06-13, 01:01   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Sannelig om jeg vet hvor grensen skal gå, men i mitt hode er katter relativt små, ikke-truende dyr på linje med andre naturlige løsgjengere.

Det kan du jo forsøke å si til svigermor som er livredd katter.

Hele problematikken rundt kattehold er vanskelig, og man trenger ikke gå så langt for å se hvorfor. I denne tråden er det nok av katteeiere som forsvarer et ansvarsløst dyrehold og mener man må være både kattehater og på krigsstien om man mener at man ikke skal måtte akseptere dritt i hagen og sammen sjenanse fra andres dyr. Det er en naiv og ansvarsfraskrivende holdning som i allefall ikke bidrar til løsning på problemet. For at det er et stort problem er det vel bare katteeiere som ikke ser.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 12:38   #3
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

I denne tråden er det nok av katteeiere som forsvarer et ansvarsløst dyrehold og mener man må være både kattehater og på krigsstien om man mener at man ikke skal måtte akseptere dritt i hagen og sammen sjenanse fra andres dyr.

Nå var det vel strengt tatt jeg, og ikke så mange andre, som snakket om å faktisk hate kattehold. Det var også bare jeg som ordla med litt uheldig ved å sammenligne med krig, det var ikke ment som en reell sammenligning en gang. Mer et forsøk på å si at jeg er overrasket over at bajs kan føre til så mye sinne. Nå er det heller strengt tatt ikke så mye sinne her heller, som jeg skrev var det en reaksjon på kun et innlegg som jeg i farten generaliserte noe og som jeg etterpå også beklaget. Det blir feil å si at mange her har sagt det samme, for det ser i alle fall ikke jeg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 12:47   #4
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og jeg skjønner at bæsj i hagen er uønsket; men at de skal være til stor plage? Jeg bodde i rekkehus, uten egen katt, i mange år og vi var omgitt av andres katter. Vi hørte lyder av og til og de bæsjer sikkert i busker og bed uten at vi var årvåkne nok til å legge merke til det, men det har da aldri vært noen plage?

Men Zoë, her sier du at dere ikke har blitt plaget av bæsj på plenen som dere har tråkket i - men sliter du såpass mye med å forstå at andre kan ha opplevd noe annet enn deg?

Jeg blir plaget av at folk eier hunder. Jeg er alltid redd når hunder er i nærheten, og det skjer ganske ofte. Jeg har likevel aldri tenkt at hundeeiere er egoistiske som skaffer seg hund selv om jeg blir plaget av at hunder blir holdt som kjæledyr.

Hvis eierne hadde begynt å slippe hunden inn på din plen for å bæsje så hadde sikkert tenkt tanken, eller hva? Eller la hunden legge en fin ruke akkurat utenfor porten din, så du tråkker i den på vei ut?

Jeg liker egentlig katter veldig godt, men jeg syns det er en uting at andres dyrehold skal føre til at jeg ikke kan nyte min egen hage uten å være plaget av nedtissede utemøbler og illeluktende katteruker i plenen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.