Sv: Opplys meg: ridning
For Vesla betaler vi 3500 i semesteret, en gang i uka (45 min).
I tillegg betaler vi 400 pr privattime (bare hun og instruktør), vi prøver å få til en privattime hver gang hun har skolefri, kanskje 4-5 i semesteret.
Tilsammen omlag 5000-5500. Så kommer utstyr i tillegg. Og rideleir om sommeren, den i år kostet vel rundt 4000 for ei uke, tror jeg.
Hun rir (foreløpig) ikke stevner og slikt.
Det er ganske dyrt sammenlignet med andre idretter (tror jeg, etter tilbakemeldingene fra venner med barn i fotball, turn, langrenn, håndball osv.), men for Vesla er det veldig riktig, og hun elsker det. Så da prioriterer vi det slik. Men privattimer er feks type ting hun får "gavekort" på til bursdag osv. 
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Snuppa har ikke fått begynne på ridning selv om hun har etterspurt det, og pris var hovedargumentet vårt. Mest fordi jeg ikke vil at hun skal drive med en veldig dyr idrett som ikke alle i nabolaget har mulighet til å drive med.
Stusset litt på denne - det har aldri falt meg inn å velge eller begrense valg av idrett ut fra hva andre i nabolaget har råd til. Er det et vanlig hensyn å ta? Vesla går på andre ting sammen med unger i nabolaget, men istedet for fotball (som ville vært helt uaktuelt for henne, hun har null interesse for det) så driver hun med riding. Jeg vet at det er unger vi kjenner som har fryktelig lyst til å ri som ikke får lov fordi det er dyrt (og jeg skjønner godt prioriteringen), men det vil ikke ha betydning for hvorvidt vi prioriterer ridning foran andre aktiviteter.
Og sånn til slutt - Vesla startet tidlig, slik at det i begynnelsen ikke var så veldig store krav til utstyr. Lånehjelm, gode sko, grei bukse liksom. "Investeringer" med tanke på utstyr og privattimer begynte vi først med når vi så at dette virkelig var tingen for henne, og hun vet at det på grunn av blant annet kostnadene forplikter med tanke på å ta det seriøst.