Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-13, 18:08   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Selvsagt er det ikke alltid slik, det er det heller ingen i denne diskusjonen som har påstått. Det som er blitt sagt er at samfunnet generelt sett har blitt mer slik, og det kan du ikke argumentere deg bort i fra. Bare i fra 2001 til 2005 har mengden helge- og kveldsjobbing i landet økt. I 2012 jobbet 800 000 mennesker i dette landet utenom ordinær dagtid, det er ganske mange mennesker.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har høtter i fleng, med Internett der betalt av jobben. I prinsippet, særlig nå som jeg rapporterer ut av landet, kan jeg sitte halve uken der og jobbe, og helgen med.

SELVSAGT tar jeg ikke barna ut tidligere for å sitte på hytte og spille kabal. Før de begynte på skolen kunne vi gjerne dra opp torsdag før høstferien for å slippe køen, nå drar vi grytidlig lørdag i stedet.

Nå vet ikke jeg om jeg kjenner flere eller færre med hytte enn rine, så sånn sett blir det en litt unyttig pissing contest. Men jeg kjenner virkelig ingen med hytte og barn som tar dem ut av skolen for å dra på noen høtte. Jeg kjenner mange med voksne barn som gjør det, da.

Adrienne: Hvilke yrker er det snakk om?
Jeg vil jo (hvis du har rett) påstå at da har vi begge to litt rett. Noen grupper har fått mer flesibilitet, andre har det ikke. Torsdagshyttkommentaren var (for nte gang) et motsvar til dem som mente at arbeidslivet var mindre fleksibelt enn før.

Candy: Jeg har ikke grunnlag for å si noe om hvorvidt foreldre tar ungene ut av skolen for å dra på høttah om torsdagen (selv om jeg faktisk kjenner noen få som gjør det også) Jeg sa ingenting om hvem som sitter i den bilen om torsdagen. All den tid flertallet av mine elever er sjeleglad om foreldrene er borte i helge, tar iallfall ikke de seg fri fredag for å være med dem.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38.