|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å gå rundt på flyJa, vi bruker midtgangen. Mulig det irriterer folk, men jeg reiser mye alene med lillegutt, og han NEKTER å sitte i setet sitt. Under take-off og landing må jeg ha ham på fanget mens han står i bue og hyler. Jeg klarer faktisk ikke holde på ham over lenger tid. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Å gå rundt på fly
Det kjenner jeg igjen.
|
|
|
|
#23 |
|
kamerat
|
Sv: Å gå rundt på flyJeg går som regel turer med ungene i midtgangen på lengre flyturer, men de får naturligvis verken herje alene eller plage andre flypassasjerer. Jeg ser ikke det helt store problemet med det.
|
|
|
#24 |
|
Ustabil
|
Sv: Å gå rundt på flyJeg ser det samme når jeg reiser med fly, og jeg tillater aldri at mine barn gjør det. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Å gå rundt på flyOliver og storebror får ikke lov å vandre rundt i midtgangen når vi er i fly.
|
|
|
#26 |
|
Tar en fot av gangen
Det er stor forskjell på barn. Jeg mente ikke at barna skal leke og løpe i midtgangen, men bare få røre litt på seg. En trassunge er mye mere samarbeidsvillig dersom man firer litt. Jeg har aldri opplevd det som problematisk at ungerbeveger seg litt.
|
|
|
|
#27 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Å gå rundt på flyUæææ Khadija skal snart ut på sin "første" flytur (hun har flytt som spebarn noen ganger, bare)... Hun har heldigvis eget sete, da... |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ustabil
|
Hvis dere kjører langt med bil, får barna rusle rundt i bilen da? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Samme her. Ja, jeg lar henne få lov innimellom. For å strekke på bena. Det anbefaler de også voksne å gjøre med jevne mellomrom på lange flyreiser. Jeg lar henne ikke gjøre det når de går med serveringsvognene selvfølgelig, og passer på at hun ikke er til bry/i veien for andre passasjerer, og hun bruker ikke midtgangen som lekeplass nei. Så lenge det går noenlunde greit (+ litt til) sitter hun i fanget. Det er snakk om å gå litt fram og tilbake av og til, for å få rørt seg litt, når hun har sittet i ro veldig lenge. Går ut ifra at kabinpersonalet gir meg et hint hvis de mener det går på sikkerheten løs. Jeg greier heller ikke helt å se problemet med dette, barn i midtgangen har aldri plaget meg, hverken før jeg fikk barn selv eller etter. Men jeg har en ganske velvillig innstilling selv når jeg er ute og reiser, og det gjør meg ingenting å måtte forsere et barn når jeg skal på do heller. Foreldrene er stort sett veldig flinke til å ta barna hvis de ser at det er et problem. Jeg klarer bare ikke å irritere meg over slike ting.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-05-07 kl 15:12. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Semiaktiv
Det er svært sjelden at fly kolliderer eller bråbremser uten varsel.
|
|
|
#31 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Å gå rundt på flyJeg tillater hverken hopping på setet, ståing på setet, gåing rundt i midtgangen (med mindre noen må på do) eller at de legger seg på tvers av flysetet. Man sitter i ro, det gjelder både barna og oss voksne. Det handler om å være forberedt og om å ha gode ideer til hvordan man kan gjøre en flytur behagelig. Vi kjøper alltid en ny bok, masse mat de ellers ikke får hjemme og en leke fra flightshop-katalogen. På denne måten går flyturen strålende.
|
|
|
#32 |
|
Tar en fot av gangen
En bil kan man stoppe. Det finnes mange rasteplasser o.l. Tissepauser er også populære. Helst i forbindelse med lekeanlegg.
|
|
|
|
#33 |
|
saftig
|
Sv: Å gå rundt på flyVi sitter stort sett med beltene på, og de får ikke gå rundt i midtgangen. Og ang. det å forstyrre andre - sist vi reiste til Spania så var det en familie som hadde med en bærbar PC som de viste film på. Uten headset.
|
|
|
#34 |
|
Tar en fot av gangen
Nå "gleder" jeg meg svært til årets ferie.
|
|
|
|
#35 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Å gå rundt på flyDe får ikke lov til å springe rundt og plage andre, men rent teoretisk kunne jeg godt ha leid dem en tur. Nå har vi ikke hatt de aller lengste flyturene, ei heller har vi de mest urolige barna, så det blir litt hypotetisk.
Nei, men når vi kjører langt med bil bruker vi å stoppe for å riste på bena. Litt vanskelig med nødlanding annenhver time for å strekke på beina.
|
|
|
#38 |
|
Semiaktiv
Sv: Å gå rundt på flyJeg skjønner plutselig hvorfor jeg kan reise såpass mye som jeg gjør uten problemer. Jeg er veldig tolerant når det gjelder slike ting, det skal veldig mye til før jeg fyrer meg opp eller irriterer meg over hva folk rundt meg gjør. Veldig behagelig i grunn.
|
|
|
#39 |
|
Textrovert
|
Strålende? Ja, da er du heldig. Flyturene går bedre og bedre for vår del, men det er nok litt ligging på tvers av flysetet, ja. Hjelper ikke hvor mange spennende leker og hvor mye fristende mat vi har med. Poden vår forstår uansett ikke hvorfor han må sitte stille, så det blir en helt maktbruk, faktisk, noe som igjen fører til hyl og skrik (han åpenlyst, meg innvendig
|
|
|
#40 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Neida, jeg har uttrykt meg dårlig. Jeg har bare hørt så mange foreldre si at de lar unga gå rundt i midtgangen fordi de ellers kjeder seg, og det er derfor jeg skriver at det gjelder å være forberedt, for å unngå at de kjeder seg. Enkelte barn greier ikke sitte stille selvsagt, og da nytter det heller ikke å lokke med alskens ting og tang. Likevel- jeg synes ikke barn trenger å få lov å gå rundt på kortere strekninger (Norge-Syden), like lite som de trenger å gå rundt i en bil. Jeg ville mye heller hatt litt gråt enn elleville barn i midtgangen. Og tro meg- det finnes mange av de, det har jeg sett. Og vi reiser kun med rutefly.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|