Sv: Å gå rundt på fly
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
Jeg tillater hverken hopping på setet, ståing på setet, gåing rundt i midtgangen (med mindre noen må på do) eller at de legger seg på tvers av flysetet. Man sitter i ro, det gjelder både barna og oss voksne. Det handler om å være forberedt og om å ha gode ideer til hvordan man kan gjøre en flytur behagelig. Vi kjøper alltid en ny bok, masse mat de ellers ikke får hjemme og en leke fra flightshop-katalogen. På denne måten går flyturen strålende.
Strålende? Ja, da er du heldig. Flyturene går bedre og bedre for vår del, men det er nok litt ligging på tvers av flysetet, ja. Hjelper ikke hvor mange spennende leker og hvor mye fristende mat vi har med. Poden vår forstår uansett ikke hvorfor han må sitte stille, så det blir en helt maktbruk, faktisk, noe som igjen fører til hyl og skrik (han åpenlyst, meg innvendig ). Jeg får litt vondt inni meg når du skriver at "det handler om å være forberedt". Vi er forberedt til fingerspissene, men det betyr likevel ikke automatisk at flyturen går strålende.