|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Syns du at FrP er et rasistisk parti? | |||
| Ja! |
|
83 | 40,69% |
| På grensen |
|
78 | 38,24% |
| Nei |
|
41 | 20,10% |
| Mener ikke noe |
|
2 | 0,98% |
| Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?
Duh, fordi de skal ta fra utlendingene og gi til de... omstendighetsutfordrede nordmennene, selvfølgelig! Du skjønner virkelig ingenting, du.
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg vet. Bare verdig trengende skal få hjelp fra nå av. Heldigvis.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 18-11-13 kl 11:41. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?En annen ting som frustrerer meg i "innvandringsdebatten", er at det er mange, mange ulike, komplekse problemstillinger som sauses sammen. Stort sett er det ikke problemstillinger med "innvandrere" som fellesnevner en gang, for svensker og polakker (de to største innvandrergruppene i Norge) er gjerne ikke med i ligningen.
|
|
|
#4 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Zulu: dei brune på bussen - kor har du det fra?
|
|
|
#5 |
|
Make it count!
Jeg er usikker på om du spør retorisk, i og med at du blunker, men jeg tar utgangspunkt i at du vil at jeg skal svare: Å sende dem ut med buss, henspiller på Siv Jensens utsagn om romfolk, som er sitert tidligere i tråden, og min presisering av at "de" er brune, er en illustrasjon av poenget mitt om at det er ikke innvandrere generelt vi egentlig snakker om, det er mer knyttet til etnisitet og fremmedkultur enn som så.
Dette er stråmannsargumentasjon. Det finnes masse forskning, utredning og politisk debatt omkring flerkulturelle skoler, både med positivt og negativt fortegn. Det er skremselspropagandaen som bidrar til avsporing, ikke strutsementalitet.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Problemet er jo at dette er norske barn. De har bare en annen hudfarge, annen religion og foreldre eller besteforeldre fra Asia og Afrika.
|
|
|
#7 |
|
Make it count!
Jeg reagerte på akkurat det samme som Tallulah, og dette er jo et glanseksempel på det som gjør at debatten fort blir prinsipiell og avsporer fra de praktiske problemstillingene. For det er kjempeviktig at noen reagerer på utsagnet "norske skoler uten norske barn", og sier det høyt. Ikke minst for disse barnas skyld, som er født og oppvokst i Norge, kanskje av foreldre som er født og oppvokst her, har Norge som sitt hjemland, men som likevel står i kulturkonflikter hver eneste dag. De er jo norske. Og å bli fremmedgjort og ekskludert i et sånt utsagn som Syrin kommer med her, gjør neppe underverker for de "sinte, unge mennene" som Milfrid henviste til lenger opp.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|