|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hvordan velge valp?Dette er sikkert veldig raseavhengig og personlighetsavhengig, men min kollega var oppe med vofsen kl. 5 hele det første året, da måtte hun ut og da var det morgen. I tillegg til at de var oppe og ute på do en gang til i starten. Hun hevdet hardnakket det var mer slitsomt med valp enn med baby, men lurer på om hun har fortrengt babytiden litt da, altså.
|
|
|
#2 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvordan velge valp?
Jeg synes som nevnt det var mer slitsomt med valp. Og jeg hadde valpen først og ungene etterpå, så jeg har ikke bare fortrengt det, heller. Min valp brukte altså lang tid på å klare å holde seg åtte timer i strekk, og det var bare de første ukene han tissa uten å si fra innendørs. Babyer kan man mate i halvsøvne, man kan ha bleier på nattbordet, man trenger ikke kle på seg og spurte ut med dem, og bare de ikke har vondt, så lar de seg gjerne trøste. Valpen min ville ha selskap, ellers gråt han, og om han fikk selskap tygde han på deg, for han klødde sånn i tennene. (Han ødela aldri noe annet.) Da han var litt større valp gikk vi minimum fem korte turer med ham om dagen, i tillegg til lufting på plenen. Jeg har hatt to hunder før ham, og husker ikke dem som like krevende, men man veit jo ikke helt hva man får.
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er SÅ enig! Det er utrolig mange som tror at alt er såre vel om hunden blir luftet i ny og ne, og nå refererer jeg overhodet ikke til noen spesifikke i denne tråden, altså, bare helt, helt generelt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan godt skjønne henne, for selv om vi ikke har vært ute om natta med vår valp, så var hun mye våken og hylte. Og vi har aldri hatt noe særlig nattevåk med baby, selv om de tok morgen i 5-tiden i tre år, minst, så var de aldri våkne om natten. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|