Sv: Om bursdager og selvbestemmelse
Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.
Jeg klarte på den annen side ikke å få mi jente avgårde til en bursdag. Hun plent nektet. Denne jenta har bedt min jente stjele for henne etc, og er ei jente som knytter seg til en om gangen og baksnakker andre med den hun knytter seg til. Jenta mi har gitt henne sjanse på sjanse, men hun skuffer henne hver gang. Jeg har trøstet henne litt for mange ganger til å tvinge henne i denne bursdagen.
Da ville jeg forklart dette for foreldrene til jenta. Rett og slett sagt at hun ikke ville gå, og hvorfor. For problemet ligger jo ikke i bursdagen her, men i noe helt annet, som det absolutt bør gjøres noe med.
Ellers veldig enig med Tallulah. Så lenge de som kan inkluderer en hel, naturlig gruppe (og det lar seg jo gjøre for de aller fleste), så gjør det ikke noe om de unntakene som ikke takler det lar være (men selvsagt være oppegående nok til å la antallet være slik at det ikke er bare en eller to som blir utelatt). Da har man jo uansett sikret at alle får komme i en eller annen bursdag i løpet av et år.