Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnevogn-hjelp!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-14, 14:05   #1
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn-hjelp!

Tøys, ikke hør på sånn "du vil ha". Det kommer an på hvor du bor, hva slags underlag du skal trille på, om vogna kan trilles inn i gang, må settes ute, må slås sammen når den ikke er i bruk, om du skal frakte den i bil, om du får store eller små barn (kanskje ikke lett å spå med første, men) og mest av alt hva du liker og vil trives med. Umulig å råde andre, du må bare finne ut hva som er viktig for deg, og så leite opp info eller spørre om hva andre med samme utgangspunkt liker.

Til mitt bruk har jeg landa på to vogner: Emmaljunga Edge Duo til trilleturer, siden jeg triller på grus og i skog og vil ha noe robust som er bra å trille med stor bag. Ungene mine har ligget på 90-percentilen og har brukt baggen til åtte måneder, og vogna trilles rett inn i vindfanget og står fast der. I tillegg har vi trille med adaptere til bilsete fast i bilen, så vi slipper stor bagvogn til ærend. Bagvogn kun til ukehandling og kjøpesenterturer en gang eller to i måneden. Denne gangen blir det BJ City Mini GT med bag og bilstoladaptere, til tross for at jeg ikke liker trehjulinger.

Gammel 17-01-14, 14:20   #2
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Hvor skal du bruke vogna og hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Bor du i by eller bygd?
Skal den bæres inn og ut av bil mye?

Når har du termin?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Tøys, ikke hør på sånn "du vil ha". Det kommer an på hvor du bor, hva slags underlag du skal trille på, om vogna kan trilles inn i gang, må settes ute, må slås sammen når den ikke er i bruk, om du skal frakte den i bil, om du får store eller små barn (kanskje ikke lett å spå med første, men) og mest av alt hva du liker og vil trives med. Umulig å råde andre, du må bare finne ut hva som er viktig for deg, og så leite opp info eller spørre om hva andre med samme utgangspunkt liker.

Jeg skjønte nok at jeg hadde glemt noen opplysninger ja...
Vi bor i Oslo og jeg kommer nok til å bruke den mye i nærområdet mitt, som ikke er sånn veldig sentrumsnært, men hvis jeg skal trille tur til butikken for eksempel vil jeg måtte jeg gå både på asfaltert og gruslagt vei, opp og ned av fortau, over trikkeskinner og litt slikt.

Jeg er ikke veldig friluftskvinne må jeg innrømme, og er ingen storforbruker av Oslomarka (selv om jeg skulle ønske jeg var det). Likevel ser jeg for meg at det absolutt kan være aktuelt å dra på tur i lysløypene (altså grusveiene) i Oslomarka i permisjonstiden. Litt trim må man jo få seg. I tillegg blir det nok noen turer i den nye "Ekebergparken" med Ringnes sine omstridte kvinner, siden dette må sies å være i nærområdet mitt.

Jeg har ikke lappen selv, men ser likevel for meg at det nok blir aktuelt å ha den inn ut av bil innimellom likevel.

Har termin 15. april, så da er det jo mer vår og sommer som er i eming og snø er i alle fall ikke en issue på en stund.

Gammel 22-01-14, 18:43   #3
Ninnipling
Nybegynner

Ninnipling sin avatar

Medlem siden: May 2013
Ninnipling har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Støttes!

Har to vogner selv. Emmaljunga Edge Duo (arvet av Matilda) og den er utrolig fin til trilleturer ute (og å sove i ute etter hvert). Stødig, romslig og fin på både snø og grus. Minus med den er at den er stor og tung og dermed ikke veldig egnet til å løfte inn og ut av bil, eller inne i butikker etc. Den tar mye plass i garasjerommet også. (Mannen holdt på å gå fra vettet, til tross for at vi har V70 med romslig bagasjeplass så måtte vi velge: hundebur eller barnevogn )

Vi endte derfor opp med å supplere med en vogn til. Havnet da på en Brio Smile, og er veldig fornøyd.Den er superlett å slå sammen/opp, lett og tar liten plass i bilen. Null stress å ha hundeburet ved siden av. Også er den veldig lett å manøvrere rundt. Vi bruker den hovedsaklig til kjøpesentere/lengre handleturer og etter hvert vil den også fungere som "ferievogn" når vi skal feriere i Italia. På snøføre kan den ikke sammenlignes med Emmaljungaen.

Ninnipling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.