|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteJeg blir alltid irritert og vantro når man her på FP rister på hodet over at det oppleves traumatisk å bli grunnløst meldt inn til barnevernet. Selvfølgelig er dette en enorm belastning. Jeg blir kvalm og begynner å kaldsvette bare av tanken på at vi skulle får en telefon fra barnevernet med beskjed om at skolen/en nabo/ennellerannen hadde ringt dem med mistanke om at vi ikke klarer å ivareta barna våre.
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte
Er det noen som betviler at det oppleves traumatisk å bli meldt inn til barnevernet, eller at barnevernet starter en undersøking? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
By the Sea
|
Er det ikke? Da har jeg lest en hel haug med folk helt feil mange ganger.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 24-03-14 kl 15:31. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Jeg tenker at det er så opplagt at en barnevernsgransking er traumatisk at det ikke trenger noen videre utbrodering. Alle skjønner at det er vondt å bli gransket i kjernen av noe av det viktigste som definerer mange av oss: våre evner som foreldre. Og det siste man trenger er ytterligere fokus på hvor skrekkelig det er å bli gransket, nettopp for å ikke gjøre terskelen enda høyere for fremtidige bekymringsmeldinger. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
I denne tråden ble det kritisert at foreldernes smerte ved dette i det hele tatt fikk fokus i innslaget. Det synes jeg er provoserende og uforståelig. Det er en viktig del av deres historie når den først skal fortelles.
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Jeg leste kritikken annerledes enn du gjorde, og har tydeligvis gjort det tidligere også. Jeg kan ikke tenke meg at noen synes det er vanskelig å forstå at det må være vondt og kjipt for foreldre å bli mistenkt for manglende omsorgsevne og undersøkt av barnevernet i den sammenheng. Men jeg synes likevel det er skadelig tabloidiserende å fokusere på akkurat det aspektet i denne sammenhengen, fordi "snille folk synes det er trist å bli undersøkt av barnevernet" er sant nok, men irrelevant når man diskuterer hvor profesjonelt, eller anstendig, eller moralsk skolen/kommunen har oppført seg i denne saken.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|