Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte
Jeg blir alltid irritert og vantro når man her på FP rister på hodet over at det oppleves traumatisk å bli grunnløst meldt inn til barnevernet. Selvfølgelig er dette en enorm belastning. Jeg blir kvalm og begynner å kaldsvette bare av tanken på at vi skulle får en telefon fra barnevernet med beskjed om at skolen/en nabo/ennellerannen hadde ringt dem med mistanke om at vi ikke klarer å ivareta barna våre.
Å innrømme/anerkjenne dette står på ingen måte i noe motsetningsforhold til å samtidig mene at folk ikke må la være å melde saker til BV i frykt for at de ta feil om det er sterke indikasjoner på at barn ikke har det bra, eller å være enig i at det eksisterer en underrapportering per i dag, og at det er et langt større problem enn enkeltmenneskers ubehag ved grunnlsøe rapporteringer.
Det er sjelden jeg er 100 % sikker i min sak om noe, men jeg hevder at det ikke finnes én eneste normalt god forelder som ikke hadde blitt vanvittig fortvilet over å få BV grunnløst på døra.