|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Diskriminering i stillingsannonser
Om du så en stillingsannonse for skole hvor "engelskspråklig ingeniør/lærer/kokk eller lignende" ble utlyst. Ville du da tenkt at du var utelukket som søker? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Nei, jeg ville tenkt at HR-avdelingen ikke var spesielt gode på norsk språk. Men det er godt mulig jeg ville ringt og sjekket om de faktisk mente noen som var så gode i engelsk som annonsen antyder. Eller troligere: spurt hvor gode engelskferdigheter de krever. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hm, ja det ble jo det feil og Sist redigert av m^2 : 04-04-14 kl 12:11. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Jeg kaller ikke meg selv tospråklig, men jeg ville kunnet søke på en jobb der utlysningen ba om tospråklighet - da ville jeg argumentert for/dokumentert at engelskkompetansen min er på et høyt nok nivå på jobben.
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Jeg skiller nok litt på muntlig og skriftlig presisjonsnivå, ser jeg. Jeg kan godt si at jeg er tospråklig, men jeg ville ikke skrevet det i en søknad. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Jeg vet ikke. Jeg har mange ganger hørt "bilingual" brukt om det å kunne snakke mer enn ett språk. (Jeg tror det er en helt vanlig amerikansk definisjon, i alle fall.) Men om det er korrekt språkbruk, vet jeg ikke. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|