|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
11-04-14, 08:47 | #1 |
Leser
|
Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?Ah, ja blir ikke dette et brannfakkelinnlegg så vet ikke jeg.
11-04-14, 09:05 | #2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?Jeg tenker at venstre er bedre på miljø og internasjonal politikk. De er positive til støtte til frivillige organisasjoner og kultur. |
11-04-14, 09:16 | #3 |
ctrl+z
|
Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?Jeg er enig, faktisk. Venstre er mer spiselig fordi de har en god miljøpolitikk, men jeg opplever at de rammer de svakeste på mange områder. Ved kutt i sykelønnsordningen og fagforeningsknusing for eksempel.
11-04-14, 09:22 | #4 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?
Samtidig er Venstre f.eks. for å la asylbarna bli, og har i det hele tatt en mye mer human asylpolitikk enn Frp. Jeg tenker at det kommer an på hvem som er "de svake." Er alle nordmenn som blir syke "svake" pr.definisjon? De fleste er jo ikke det. En politikk som foreslår en annen fordeling av pengene, mer til de som trenger det, i stedet for å smøre tynt utover fordi "alle skal få" er særdeles fornuftig, synes jeg. Merker at jeg blir litt av se en tråd der noen prøver å sammenligne Venstre og Frp, da har man ikke skjønt mye, tenker jeg. |
11-04-14, 09:24 | #5 |
Halloen!
|
Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?Og miljøpolitikk er faktisk det viktigste av alt, mye, mye viktigere enn de forbaska sykepengene. Hvorfor er det ingen som ser det store bildet? |
11-04-14, 09:25 | #6 |
ctrl+z
|
Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?Ja, asylpolitikken er veldig mye mer human. Kampen for asylbarna har vært veldig bra.
11-04-14, 09:35 | #7 |
Halloen!
|
Jepp, og jeg tenker at asylbarna er svakere enn nordmenn som har vondt i viljen, og at framtidens miljøflyktninger, og de vi allerede har, er svakere enn flygeledere eller lærere som blir syke pga. arbeidskonflikt. Igjen: Hvem er de svake? De aller, aller fleste nordmenn er i verdens toppsjikt når det gjelder både helse og penger, vi må slutte å se på oss selv som svake. Noen av oss er det, og de må vi hjelpe, men det gjør vi ikke ved å smøre alle godene tynt utover slik at noen blir enda litt rikere, mens det fremdeles ikke er nok til de som ikke har noe fra før. |
11-04-14, 09:41 | #8 |
Ser lyst på livet
|
Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?Jeg mener at det er et feilgrep å la alle asylbarn som har vært i norge i mer enn så og så mange år. |
11-04-14, 09:54 | #9 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
|
Jeg syns du tegner svart-hvitt bilder som forvrenger virkeligheten. Ja, vi har det kanonbra som gruppe i Norge, men det er like kjipt å få kreft her som andre steder. Det er like kjipt å bli mobbet på jobben. Fordelen er at man ikke går konkurs samtidig. |
11-04-14, 10:04 | #10 |
Halloen!
|
Nei, det er ikke så enkelt alltid. Og hvis du hadde lest det jeg skrev ordentlig, hadde du sett at jeg heller ikke tror at alle har det like enkelt, eller at nordmenn ikke blir syke. Jeg sa heller ikke at man skal klappe igjen og gå på jobb når man er syk, jeg lurer bare på om det er riktig og bærekraftig å få 100 % lønn når man ikke er på jobb. Velferdssystemet vårt er lagd for en helt annen tid, da det var fornuftig at alle skulle få litt, da færre var i arbeid og mest sannsynlig også hadde en helt annet syn på hva som var sykdom og ikke. Slik det er i dag, har noen det fremdeles veldig vanskelig, mens veldig mange av oss (det store flertallet) fint hadde hatt råd til å få en liten reduksjon i lønna når vi ble syke. Vi har prøvd å få sykefraværet ned på mange måter, det er veldig lite som funker. Jeg ønsker at mine barn skal ha et lite sikkerhetsnett de også, når de blir voksne, da må vår generasjon slutt å være så grådige at vi ikke er villige til å engang redusere bittelitt på et så veldig generøst velferdsgode som det sykelønnsordningen er. |
11-04-14, 10:05 | #11 |
Off the map.
|
Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?Venstre har samfunnsansvar i ryggmargen føler jeg, i motsetning til FrP som er et me, me, me, me-parti.
11-04-14, 10:12 | #12 |
Off the map.
|
11-04-14, 11:25 | #13 |
can-jur
|
Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?Tja, landbrukspolitisk står de ikke så langt fra hverandre.
11-04-14, 12:00 | #14 |
<*(((<
|
Argumentasjonen din er altså: Venstre har et fokus på individuell frihet, som medfører at de som er smarte, velutdannende og/eller er rike får anledning til å utnytte at de er smarte, velutdannede og/eller rike. Og dermed er grunnstammen i Venstres politikk at de smarte, velutdannede og/eller rike skal ha fordeler.
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken. Sist redigert av torsk : 11-04-14 kl 12:10. Årsak: Stavefeil |
11-04-14, 12:03 | #15 |
<*(((<
|
Stortingsvalgsprogrammet 2013 finnes her: http://www.venstre.no/politikk/program2013/
11-04-14, 12:06 | #16 |
kamerat
|
Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?Sånn jeg oppfatter Venstre, har de hovedfokus på individuelle valg, men med et system av korrigeringsmekanismer for tilfeller hvor frie valg blir problematiske for fellesskapet. Er det ikke det sosialliberalisme er?
11-04-14, 12:08 | #17 |
<*(((<
|
Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?Og her er oppdatert prinsipprogram, med blant annet 10 grunnprinsipper i seksjon 2. Spesielt liker jeg grunnprinsippene 3-5:
11-04-14, 13:31 | #18 |
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?Åh. Nå har jeg en liten crush på torsk her, kjenner jeg.
11-04-14, 13:35 | #19 |
kamerat
|
Sv: Hva er forskjellen mellom Venstre og Frp?Det er jo derfor jeg er sosialist – jeg tror slett ikke noe på at folk flest gjør de valgene som er best for omgivelsene sine. Akk ja. :kynisk hund:
|
|