Sv: Haster: Noen med peiling på tenner her?
Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.
Det er her snakk om et barn. At man før eller senere må lære seg å takle sprøyter betyr ikke at da kan man likegodt gjøre det før. Jeg er utrolig glad for at en av mine verste tannlegehistorier skjedde da jeg var 19 år og tross alt hadde en viss kontroll over det hele, heller enn at det skulle skje da jeg var 10.
Jeg vet ikke om det er korrekt at tannleger er flinke på "skrekk av alle slag", men ofte er unger innom tannpleiere. Min erfaring er dessverre at der er slett ikke alle like oppmerksomme.
Og så må jeg komme med en annen kommentar. Du sier du har hatt/har tannlegeskrekk, men at du håndterer den ved å kjempe mot den og vinne. Men har du mange andre "skrekker" som du daglig må kjempe mot? Det er svært mye enklere å kjempe mot én ting enn å daglig måtte kjempe mot fem eller ti ting og så i tillegg måtte kjempe mot tannlegeskrekk. Ved å bruke deg selv som eksempel antyder du at det du har gjort kan og ikke minst bør alle andre også klare. Slik er det ikke, for man har forskjellige forutsetninger.
Jeg skjønner ikke helt hva du mener, tenker du at man skal resignere og ikke gå til tannlege da eller?