Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Haster: Noen med peiling på tenner her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-14, 23:47   #17
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Noen med peiling på tenner her?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg syns du leser med merkelige briller om du mener det er det jeg skriver?

Selvsagt skal man ikke droppe tannlegen. Men det er noen steg mellom å droppe tannlegen og å si at "Du må venne deg til sprøyter før eller senere, så her er det å hoppe i det".

Det finnes mange måter å håndtere sprøytefobi. Jeg har aldri hørt at måten å håndtere det på er å ukritisk kjøre på med sprøyter. Jeg vil tro at hvis situasjonen er den at et barn a) har akutte problemer med tennene, og b) har sprøyteskrekk, så er det viktig å håndtere det akutte problemet, altså å finne en måte å håndtere tannproblematikken uten at man må bruke sprøyter. Eventuelt ved å bruke sprøyter på en måte barnet kan håndtere (for eksempel ved å bruke beroligende medisin). Så får man heller jobbe med sprøyteproblematikken som noe separat når man ikke er i en akuttsituasjon.

Jo, men HV sier vel ikke noe om hvordan man skal angripe skrekken? Bare at man må gjøre noe med det?

Emneord
tannhelse, tannlege

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.