Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-14, 13:36   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi klipper på Høybråten og jeg er veldig fornøyd der. De fleste som har langhåret hund har de korte om de ikke stiller ut, det har vi også og det er veldig praktisk. For å være helt ærlig så har ikke jeg (og ikke mannen, han er er mer nøye) sett et eneste hårstrå hjemme hos oss fra hunden. Det er meget deilig! Schnauzere og andre med den pelskvaliteten som skal nappes eller klippes er også greit.

Jeg skjønner dog at den typen pels er mindre pusete og lettere å overtale akkurat din mann med. Når dere besøker noen med hund så bør kanskje den hunden være kortklippet om du skal tenke taktikk. Det er kanskje også enklere å overtale ham om det er litt hund å ta i, type dvergschnauzer, enn min lillte tass på under 3 kg. Han blir dog klippet på tirsdag og vil dere komme på besøk så er dere hjertelig velkomne. Da pleier han å se ut som en liten valp.

Vår Havaneser var ikke heller gnildrete. Dog bør man pusse tennene jevnlig på små og mellomstore hunder (og sikkert store også). Vi bruker en pusseklut som man bare putter fingeren i (ser ut som bandasje for fingeren) og det fungerer som bare det.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er vanskelig å orientere seg i markedet. Hvordan gjorde dere det?

Jeg snakket med Pelen.

Og min mann var ikke helt sikker på at han ville ha hund, helst ikke og hvis så skulle den i hvert fall være en stor, onkli hund.
Det var helt til han møtte Pelenhunden. Kortklippet.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 13:39   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Jeg snakket med Pelen.

Og min mann var ikke helt sikker på at han ville ha hund, helst ikke og hvis så skulle den i hvert fall være en stor, onkli hund.
Det var helt til han møtte Pelenhunden. Kortklippet.

Jeg fant en annen omplasseringsgård også! De hadde flere hunder som kunne passet oss: se på Freddy, f.eks. Eller Aris.

Herregud, jeg må slutte med dette. Vi skal jo ikke ha hund.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 13:47   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg fant en annen omplasseringsgård også! De hadde flere hunder som kunne passet oss: se på Freddy, f.eks. Eller Aris.

Herregud, jeg må slutte med dette. Vi skal jo ikke ha hund.

Freddy hørtes jo fin ut, han er rolig og kan trives i leilighet og kan være hjemme alene. Den andre vil trives i et AKTIVT hjem (og da kan det plutselig vise seg å være for aktivt, kanskje). Størrelsen der er jo veldig fin også.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 13:53   #4
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kortklippet er tingen.

Jeg søkte på mange forskjellige steder på internett, kontaktet noen forskjellige oppdrettere og følte at jeg fikk best kontakt/kjemi/svar hos den ene. Hun hadde planlagte valper. I dette tilfellet så var det ikke så lett å kontakte raseklubben ettersom rasen den gangen ikke var godkjent i Norge av Norsk Kennelklubb så det eksisterte ikke noen raseklubb. (Altså, den var godkjent å ha i Norge, men ble behandlet som blandrase når man f.eks. tok opp forsikring).

Om det hadde vært utstilling i nærheten så hadde jeg nok også dratt dit. Ikke for å se på utstillingen, men for å møte de som drev med oppdrett.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 13:57   #5
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, type Freddy virker jo perfekt (med unntak av at han nok ikke er røytefri)!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 14:00   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, type Freddy virker jo perfekt (med unntak av at han nok ikke er røytefri)!

Nei, det er han nok ikke. Sånn sett bør vel en røytefri rase komme høyt på prioriteringslista vår.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 09:06   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

HVIS jeg skal ha en hund, har jeg lyst på en lundehund! En bevaringsverdig, gammel norsk hunderase. Den er nokså liten, og utrolig kul, med 6 tær på hver fot, hypermobile ledd (så den kan snu forbeina og bøye hodet bakpå ryggen), til nytte den gang den ble brukt til lundefuglefangst i trange tuneller i fuglefjellet.
http://lundehund.no/
Hvordan den ellers passer til spesifikasjonene dine, aner jeg ikke, men siden den er så historisk interessant og både søt og freaky på en gang, tror jeg den er perfekt for dere. Og de skriver på nettsiden at den anbefales som alternativ til selskapshund, så det så. Kanskje den kan fange en og annen bydue også.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.