Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-14, 12:26   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Lykken, kan du fortelle litt mer? Kjøpte dere via finn eller var det en omplasseringshund? Hilste dere på den mange ganger? Gikk overtakelsen greit, eller ble den deppa?

Jeg har tittet endel på finn og ser at det er mange hunder der. En hund fra Spania eller Romania er dog uaktuelt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 12:40   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Lykken, kan du fortelle litt mer? Kjøpte dere via finn eller var det en omplasseringshund? Hilste dere på den mange ganger? Gikk overtakelsen greit, eller ble den deppa?

Jeg har tittet endel på finn og ser at det er mange hunder der. En hund fra Spania eller Romania er dog uaktuelt.

Vi kikket på finn.no (jeg bestemte meg ganske fort at NÅ skal vi få oss hund, etter å ha blitt mast på i 3 år). Vi fant blandingsvalper på ca 5 mnd i et kull på 9 stk som de da hadde 4 igjen av. Vi ga ca 5000 kr. Siden mannen min hadde hatt blandingshund i oppveksten så var han veldig åpen for det og vi skulle ikke bruke hunden til utstilling eller jakt etc. Ren familiehund.Selger bodde på en gård og skulle drive oppdrett på moren som er schæfer, men så kom gårdshunden i et ubevoktet øyeblikk, og vips så fikk han blandingshunder istedenfor. Det er altså faren som var en blanding av halvt border collie og resterende setter og labrador. Vår var den minste i kullet og ble plukket ut av oppdretter til oss. Dessuten innbiller jeg meg at hun valgte oss, eneste som la seg ned oppå føttene mine.
Hun er ca 23 kg og ca 58 cm, 15 mnd gammel nå, ser mye ut som en korthåret slank schæfer, men med hengeører og med mer border collie kropp og ikke kraftig. Vi synes hun er en veldig passe størrelse, mannen min ville ikke ha en liten hund. Hun røyter i sånne dotter.
Selger var veldig klar på at det ikke var gratis eller "billigsalg" selv om det ikke var renraset og det telte positiv for oss. Vi besøkte dem en gang før vi kom tilbake og hentet hunden. De har vært hos oss med mor, far og søster to ganger etterpå, for å se at hunden har det bra hos oss. Overtagelsen gikk forsåvidt greit, men hun var nok veldig usikker og litt utrygg i begynnelsen, det tok noen uker før vi hadde blitt kjent med hennes signaler og hun ble vant til oss. Men hun er rolig og litt dempet, så det var ikke mye fuzz. Mannen min tok seg fri helt og delvis i et par uker og så var jeg hjemme en uke (sykmeldt, hell i uhell). Sønnen min går tur etter skolen hver dag og minstemor med venninner lufter henne i 5-10 min om morgenen. Ellers er det meg og mannen min som tar turene. Men hun blir også lekt mye med i hagen.
Jeg ville kikket en del på annonser, tatt kontakt med aktuelle pr mail og tlf og dratt på besøk, så du får litt inntrykk. Det er klart at valper og unghunder bør det betales for, mens eldre hunder er ihvertfall billigere uten at det er uansvarlig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.