|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Innvandrer og bunad
Hva i alle dager er det da vi krangler om?
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Sv: Innvandrer og bunadFor min del må hvem som helst gå i bunad. Jeg synes derimot det er litt pussig at innvandrere ønsker å gå i bunad. Jeg for min del synes det er mange flotte folkedrakter rundt i verden, men jeg ville neppe ha betalt 20.000,- for dem uansett. Jeg er mao ikke rasist, bare gjerrig.
|
|
|
#4 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Det er vel ingen fornuftige debattanter som mener man skal sette noen absolutte grenser? Slik jeg leser diskusjonen, mener de fleste at disse grensene er personlige og at man selv må kjenne etter hvilken tilknytning man har til et sted. Om det er bunad, kofte, sari eller noe annet man vil gå i på 17. mai.
Den følelsen sitter også jeg med. Rasisme er et ømt tema, og jeg veier mine ord med omhu før jeg skriver dem - skrekkslagen for at meninger om medium restrektiv bunadbruk skal bli til fordommer mot mørkhudede.
Jeg leser ikke "sånne holdninger" her jeg. Med et par unntak, synes jeg folk uttrykker at alle som ønsker det kan gå med bunad.
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08 Sist redigert av LilleRosin : 23-05-07 kl 09:13. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innvandrer og bunadMin kjære har bodd i Norge i 7 år, og ønsker ikke å bruke bunad. Han føler seg ikke "norsk nok" (hans ord). Han har prøvd morfars gamle bunad, og GUD så lekker han var! Men det får vel bare vente til den dagen han har lyst. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innvandrer og bunadJeg ville ikke føle meg tilpass i bunad, nettopp fordi jeg ikke føler meg norsk. Stortrives her, det er ikke det, men jeg vil alltid ha et "observatørsperspektiv" på Norge og nordmenn.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|