Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Engangsstønaden ved fødsel bør tidobles

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-14, 10:09   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Engangsstønaden ved fødsel bør tidobles

Jeg er helt sjokkert over at dere tror "folk" vil begynne å få barn kun for å få stønader. Ja, det finnes sikkert noen av dem også, men ærlig talt, det høres ut som et konstruert problem. Men det kan være at jeg er litt vel godtroende. Folk vet jo at barn er dyrt i lengden, at de tar fryktelig mye tid, og forandrer livene ens. Folk som prøver å karre til seg trygdeytelser pga barn, pleier jo heller å svindle, f.eks. vise frem andres barn og utgi det for sitt eget og sånn.

Jeg tror ikke høyere engangsstønad er et godt tiltak mot abort, men jeg tror det er et godt tiltak mot utsatt familie-start. Hvis det er slik at mange tar abort fordi de har for dårlig råd akkurat når de er gravide, så kan det kanskje ha noe for seg, men jeg tror ikke folk som tar abort fordi de ikke er klare for ansvaret, ville valgt å beholde barnet pga engangsstønaden.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.