|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Jeg ser for meg at det er veldig verdt det, og har planer om å anskaffe en. Jeg må bare rydde litt først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?
Vi betaler 1000 kr for rengjøring av første etasje annen hver uke. Det omfatter kjøkken, bad, tre stuer, gang, trapp og vindfang. Til sammen ca. 85 kvm. Jeg mener å huske at tilbudet på hele huset (170 kvm til sammen) var på rundt 1700. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Jeg har jo ikke et martyrsk ben i kroppen, og synes ikke man MÅ noe som helst, og at det er helt greit å kjøpe en hvilken som helst lovlig tjeneste som ikke har åpenbart moralske problematiske konsekvenser.
![]() |
#125 |
Bedreviter
|
Og så skrekkelig dyrt som det er å skille seg, så syns jeg vaskehjelp er et økonomisk veldig fornuftig alternativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja om det står mellom vaskehjelp eller skilsmisse, men om vaskehjelp er noe man må prioritere hardt for å få kan kanskje skilsmissen ligge like nært om det er ferie som må kuttes for å få råd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Dig for victory!
|
Støttes. Jeg betaler for øvrig 340 kr/time, så det blir i underkant av 1400 kroner i måneden for oss. Verdt det.
![]() |
![]() |
#128 |
Bedreviter
|
Vaskehjelp er selvsagt et luksusgode og noe av det første som ryker på min prioriteringsliste om økonomien blir vesentlig dyrere. Men hvorvidt det er prioriteringen verdt, er jo bare noe hver enkelt kan vurdere og ikke noe man kan generalisere over. Jeg er veldig glad for at vi nå er der at vi ikke trenger velge mellom ferie og vaskehjelp. Men hvis jeg måtte velge, er det ikke gitt at feriereiser ville blitt prioritert. Og definitivt ikke dyre feriereiser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Textrovert
|
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Vi bruker hjelpestønaden vi får for elleveåringen til å lønne vaskehjelpen. Vaskehjelp gjør at vi foreldre får litt mer overskudd som igjen kommer elleveåringen til gode.
![]() |
#130 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Vi bruker penger på vaskehjelp, men ikke på ferie. For oss er det viktigere at det glir rundt i hverdagen, enn å bruke penger på ferie som bare varer ei uke eller to. Folk prioriterer forskjellig, det må vel være greit? Vi blir ikke skilt uansett, men det er greit å ha en ting mindre å mase på hverandre om.
![]() |
![]() |
#131 |
I mål
|
Enig. Vi har også mulighet til både ferie og vaskehjelp, men alt går jo utover noe med mindre man har ubegrensede midler. Jeg hadde nok kuttet dyr ferie før vaskehjelp. Som det er nå, er det nok mest klesbudsjettet som lider. Som alltid, siden det er omtrent siste post hos både meg og mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Vi prioriterer og vaskehjelp over ferie. Dei siste tre åra har betalt hjelp i huset vore prioritert langt høgare enn ferie og i fjor droppa vi heile ferieplanen vår, til fordel for tre månadar med au pair. Vi liker å reise og kose oss, men dyre feriar er det første som ryk, når vi må prioritere, likevel.
![]() |
![]() |
#133 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Vi har vaskehjelp en gang hver 14.dag.
![]() |
#134 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tar gjerne navn og nr hvis de har ledig tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sånn er jeg også - men evner overhodet ikke å holde huset ryddig
![]() |
![]() |
#136 |
Librocubicularist
|
![]() |
![]() |
#137 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Jeg synes ikke det er verdt det. Vi er noen gode rotekopper alle fire, men når vi først har tatt oss kraftig sammen og ryddet huset ordentlig (skjer vel annenhver måned eller noe sånt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Syns nokon oppsummerte det bra lenger oppe her |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?I vårt hus vil det være snakk om 1.etg. Det vil si bad, stue, kjøkken og gang. Og der klarer vi å holde det nogenlunde ryddig mener jeg. 2.etg er "barnas etasje". Og nå er de såpass stor at jeg tenker det blir litt deres ansvar å både støvsuge og rydde der.
![]() |
#140 |
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Bruker roboter til vask og støvsuging, men ser at citimaid kan gjøre storrengjøring med grundig vask inni kjøkkenskap, ovner, vindusvask og bad. DET frister, så kanskje jeg slenger meg på en sånn "én gang i halvåret" greie..
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|